Dräktiga ston 2020/2021

Skönt ändå att det verkar vara normalt med så olika lång dräktighet! :)

I ett försök att inte uppta tråden helt så kan jag ge er en bild på tjockmagen på dygn 300! :love: Milstolpen passerad! Svansen totalt sönderkliad ikväll och lite vitare mjölk som droppat på benen. Blir knappast nån maj-fölis som jag trodde från start iaf. :cool:

IMG_20210322_204623.jpg
 
Jag har ju två ston till som ska föla och den ena har nu i helgen fått ett väldigt stort ödem som oroar mig. Hon brukar få ett litet ödem men aldrig såhär stort och som hänger ner på detta sättet. Veterinären ska komma ut och titta på det men usch vad orolig jag känner mig över denna. Har drömt mardrömmar om att det ska gå åt helvete med detta stoet sedan hon passerade 90 dygn. 😥
 
Skönt ändå att det verkar vara normalt med så olika lång dräktighet! :)

I ett försök att inte uppta tråden helt så kan jag ge er en bild på tjockmagen på dygn 300! :love: Milstolpen passerad! Svansen totalt sönderkliad ikväll och lite vitare mjölk som droppat på benen. Blir knappast nån maj-fölis som jag trodde från start iaf. :cool:

Visa bifogad fil 66647
Jag såg på Majsan i helgen att hon kliar sig i sin fina tjocka långa svans .. Påtalade att de inte var okej att klia rumpan mot krubban 😂 ( vet att de är det hon gör )
 
Jag såg på Majsan i helgen att hon kliar sig i sin fina tjocka långa svans .. Påtalade att de inte var okej att klia rumpan mot krubban 😂 ( vet att de är det hon gör )
Haha jag har haft samma diskussion här! Har fått tejpa fästena på vattenhinkens handtag annars kliar hon sig så det fastnar tagel där också river hon bort en stor del av svansen. :meh: Fast nu kliar hon sig mot allt. :p Höbalen ute i hagen, träden, ligghallen...
 
Känns som att det är SÅÅÅÅ långt kvar för mina ston när jag läser om era som typ är redo att föla och vissa som redan fått föl (både här och på fejjan). Men ändå glad att de inte ska komma helt än, gräset är fortfarande gult och det är nollgradigt vissa nätter, så det blir nog bättre med majföl ändå (trotts att jag helst velat ha i april!).

Råkade köpa två matchande fölgrimmor i går när jag skulle handla ridbyxor, hoppast bara det inte jinxar något.... Behövdes egentligen inte men de var så gulliga :angel: Får väl snart se till att ta tag i de saker som faktiskt behöver handlas in, med...
 
Känns som att det är SÅÅÅÅ långt kvar för mina ston när jag läser om era som typ är redo att föla och vissa som redan fått föl (både här och på fejjan). Men ändå glad att de inte ska komma helt än, gräset är fortfarande gult och det är nollgradigt vissa nätter, så det blir nog bättre med majföl ändå (trotts att jag helst velat ha i april!).

Råkade köpa två matchande fölgrimmor i går när jag skulle handla ridbyxor, hoppast bara det inte jinxar något.... Behövdes egentligen inte men de var så gulliga :angel: Får väl snart se till att ta tag i de saker som faktiskt behöver handlas in, med...

Vi har också en bit kvar här,också i maj
Vi har fortfarande ostabilt väder och mest blött i hagarna, så det får gärna vänta lite till här(dalarna)
Tror det blir perfekt där i början på maj :D:D:love:

April kommer gå såååå långsamt är jag rädd för dock..:cautious:
 
Jag har ju två ston till som ska föla och den ena har nu i helgen fått ett väldigt stort ödem som oroar mig. Hon brukar få ett litet ödem men aldrig såhär stort och som hänger ner på detta sättet. Veterinären ska komma ut och titta på det men usch vad orolig jag känner mig över denna. Har drömt mardrömmar om att det ska gå åt helvete med detta stoet sedan hon passerade 90 dygn. 😥

Hoppas allt är okej med stoet, inget roligt att gå runt och oroa sig :heart
 
Känns som att det är SÅÅÅÅ långt kvar för mina ston när jag läser om era som typ är redo att föla och vissa som redan fått föl (både här och på fejjan). Men ändå glad att de inte ska komma helt än, gräset är fortfarande gult och det är nollgradigt vissa nätter, så det blir nog bättre med majföl ändå (trotts att jag helst velat ha i april!).

Råkade köpa två matchande fölgrimmor i går när jag skulle handla ridbyxor, hoppast bara det inte jinxar något.... Behövdes egentligen inte men de var så gulliga :angel: Får väl snart se till att ta tag i de saker som faktiskt behöver handlas in, med...
Har ju tänkt seminera om i år men jag väntar nog en brunst så att det blir semin i början/mitten av juni så det hinner bli lite vår här också. Vi har ju en halvmeter snö än. O_o
 
Jag sa ju att jag inte skulle spamma tråden, men nu ikväll droppar det vit mjölk frekvent efter intag. :cry: Bakbenen är helt kletiga, vulvan slapp och mörk. Magkänslan är inte på topp, så svansen är flätad och inatt ställer jag klockan för att hålla koll, om jag nu ens kan somna. :(
 
Jag sa ju att jag inte skulle spamma tråden, men nu ikväll droppar det vit mjölk frekvent efter intag. :cry: Bakbenen är helt kletiga, vulvan slapp och mörk. Magkänslan är inte på topp, så svansen är flätad och inatt ställer jag klockan för att hålla koll, om jag nu ens kan somna. :(
Håller tummarna för er ❤️ Har du kontakt med veterinär?
 
Jag sa ju att jag inte skulle spamma tråden, men nu ikväll droppar det vit mjölk frekvent efter intag. :cry: Bakbenen är helt kletiga, vulvan slapp och mörk. Magkänslan är inte på topp, så svansen är flätad och inatt ställer jag klockan för att hålla koll, om jag nu ens kan somna. :(

Det klart du ska skriva i tråden, hoppas verkligen att det kommer gå bra för er inatt och inte minst framöver. :heart
 
Jag sa ju att jag inte skulle spamma tråden, men nu ikväll droppar det vit mjölk frekvent efter intag. :cry: Bakbenen är helt kletiga, vulvan slapp och mörk. Magkänslan är inte på topp, så svansen är flätad och inatt ställer jag klockan för att hålla koll, om jag nu ens kan somna. :(
Åh, håller alla tummar för er. ✊✊Vilket dygn är hon på nu?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 236
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 542
Senast: Karro-Lina
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 268
Senast: Puffindog
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 859
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp