Dräktiga ston 2020/2021

Det känns som en evighet kvar innan det är dags här, speciellt nu när det börjar trilla in gulliga fölbilder både här och på fejan :love:
243 dagar här, är det dags att börja räkna ner snart tro...? :angel: Har iaf kommit in på 2-siffrigt! :banana:

bulan.jpg
 
Det känns som en evighet kvar innan det är dags här, speciellt nu när det börjar trilla in gulliga fölbilder både här och på fejan :love:
243 dagar här, är det dags att börja räkna ner snart tro...? :angel: Har iaf kommit in på 2-siffrigt! :banana:

Visa bifogad fil 66377
Haha känner detsamma, man väntar och väntar .. Majlis har två månader och 13 dagar kvar tills hon gått 335 dygn :angel: Funderar på namn så länge 😂
 
@carmarnic Hööks har två fölgrimmor i turkos resp rosa men de upplevde jag som väldigt stora i storleken. Den enda jag bedömde skulle passa ett ponnyföl fanns bara i svart så hade kollat på andra affärer om jag ville ha en färggrann.
 
Får gå in och kolla om det finns några i hästaffären här. Har bara kollat lite på nätet. Barnen har krav på att den ska vara turkos 😄 För att begränsa urvalet lite. Men blå funkar säkert det med :)
Ponnypop brukar ha saker i små strl. Har för mig jag har sett en turkos eller ljusblå grimma där när jag letade rosa fluff. :D
 
Får gå in och kolla om det finns några i hästaffären här. Har bara kollat lite på nätet. Barnen har krav på att den ska vara turkos 😄 För att begränsa urvalet lite. Men blå funkar säkert det med :)

Jag köpte den här söta för några år sedan, passar i typ en månad på mina halvblod innan den blir för liten. Turkos/ljusblå/brun randig. Har ingen aning om märke dock 😅

https://scontent-cph2-1.xx.fbcdn.ne...=b7b6d5ee3158c1ce8acfbcbd742f4fee&oe=607BD70F
 
Dygn 288 och 285 här, allting lugnt och inga juver alls än. Damerna har som tur är börjat äta hö igen, sedan vi bytte till ett nytt parti. Fick analysen i dag och det innehåller massor med både socker och protein, så de kommer nog troligen inte behöva något krafftfoder alls, skönt. (Ger dock litegrann för att blanda in alla tillskott som de får)

Funderar på om de ska få byta hage med valackarna första tiden när fölen kommer, den hagen har varit kombinerat hingst- och shettishage så finns staket med 4-5 trådar redan uppsatt. Den är lagom stor och ganska torr/fin grushage, men inget gräs förutom en pyttelliten fläck som används för betesinvänjing... Får se lite hur det blir med vädret när fölen tittar ut, hur vi gör.
 
Hur tidigt har ni kunnat märka en förändring på juvret utan att det har varit något fel?
Tyckte mig ana en skillnad på juvret idag, som en antydan till svullnad precis ovanför spenarna... 3 mån kvar...
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 542
Senast: Karro-Lina
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 269
Senast: Puffindog
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 859
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp