Dräktiga ston 2020/2021

@Habina Jag kan inte fota bakifrån, det är för mycket päls för att se juvret. Men är helt trygg med att kunna se juvret växa även underifrån, det syns ju tydlig skillnad
IMG_20210317_070827.jpg
 
Det får bli min plan B kanske, dela av nuvarande hage och sätta upp extra tråd. Är lite orolig för parasiter även om jag försöker mocka ur, hade helst velat ha en hage som vilat.
Vi har en hage som stått tom med, men den ligger längre bort och de blir en bit och gå, plus ut på vägen känns sådär 😅 Går säkert när fölet är större men inte i början känns de som. De är jätte svårt vi har inte jätte många hagar att tillgå som dessutom är fölvänliga!
 
Ang juvret så är skåran i princip borta på morgonen men finns på kvällen. Kan ta ett kort ikväll vid intag. Känns som att hon inte kommer gå några 350 dygn iaf om man ser bara till juvret just nu, men det hinner ju ändras. :p

Ang hage så måste jag sluta seminera så tidigt på året. :angel: Här är fortfarande minst en halvmeter snö så helt omöjligt att få upp nån ny hage... Hinner ju hända mycket på en månad förstås så jag hoppas att jag hinner göra en egen hage åt dem.
 
Idag fick jag hem halmen! Till min besvikelse verkar den vara hackad... :banghead: Men nu får den duga... Har dock lite problem med ryggen så får avvakta ett par dagar tills det förhoppningsvis ger med sig innan jag börjar skura väggarna och kånka halm.

Hur långt innan beräknad fölning har ni andra bäddat med halm? :) Jag kommer ha kvar spån under, ca en dm. Har börjat spara bädd sista veckan så det ska hinna bli lite stadga i det hela. Tänkte nog halma kanske på söndag om ryggen vill vara med mig...
 
Idag fick jag hem halmen! Till min besvikelse verkar den vara hackad... :banghead: Men nu får den duga... Har dock lite problem med ryggen så får avvakta ett par dagar tills det förhoppningsvis ger med sig innan jag börjar skura väggarna och kånka halm.

Hur långt innan beräknad fölning har ni andra bäddat med halm? :) Jag kommer ha kvar spån under, ca en dm. Har börjat spara bädd sista veckan så det ska hinna bli lite stadga i det hela. Tänkte nog halma kanske på söndag om ryggen vill vara med mig...
Jag använder inte halm längre mer än i lösdrifterna men tycker det är bra att den inte är för långstråig för då är det lättare för fölet att gå i det utan att ”fastna”.
 
Idag fick jag hem halmen! Till min besvikelse verkar den vara hackad... :banghead: Men nu får den duga... Har dock lite problem med ryggen så får avvakta ett par dagar tills det förhoppningsvis ger med sig innan jag börjar skura väggarna och kånka halm.

Hur långt innan beräknad fölning har ni andra bäddat med halm? :) Jag kommer ha kvar spån under, ca en dm. Har börjat spara bädd sista veckan så det ska hinna bli lite stadga i det hela. Tänkte nog halma kanske på söndag om ryggen vill vara med mig...
Jag halmade i helgen som var och vi är på dygn 323 idag. :)
 
Tog in "kraman" nyss och hon har stora mjölkdroppar på spenarna:eek: Hon är bara på dygn 313 så hoppas inte det händer något. Inte slapp i vulvan eller bäckenband

Andas. Mina har kommit på dygn 316 och 317 helt fullgångna, så det kommer säkert gå bra. :)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 542
Senast: Karro-Lina
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 269
Senast: Puffindog
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 859
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp