Dräktiga ston 2020/2021

Vi har tömt, skurat och virkonat boxen idag. Olivia har fyllt upp juvret ganska mycket nu. Dygn 319. Hon surar och hytter åt sina hovdamer i hagen (islänning 29 år och shettis 22 år), de har stor respekt för henne men har också märkt att hon är lååångsam så man kan tjuva lite av hennes mat innan hon hunnit vagga dit 😂
 
Bruna 300.dygn
Svart 277 dygn
 

Bifogade filer

  • IMG_20210313_185627.jpg
    IMG_20210313_185627.jpg
    355,9 KB · Visningar: 62
Majsan fick som små bullar framför ljuvret för cirka 3-4 veckor sedan. Såg idag att de hade blivit lite större men inte oroväckande 🤔 Spenarna har blivit längre också 🤣 80 dagar kvar till bf om man ska gå efter sista inseminering. Hon ser ut som hon ska spricka snart, trött och grinig är hon med men världens gosigaste mot oss på kvällarna.

Komiskt att hon är så stor med tanke på att hon är förstagångsföderska. Därför har man ju inte heller något att gå på i hennes fall. Hennes mamma föla båda gångerna med knappa timmen i mellan och följde samma rutiner båda gångerna.
 
Snart på g här med första hoppas jag. Nästan helt släppta bäckenband och överfullt juver. Detta stoet följer alltid samma tidslinje så ooooom hon inte får för sig att göra annorlunda tex pga vädret eller ngt så gissar jag att hon kommer föla på onsdagkväll!🤩
 
Snart på g här med första hoppas jag. Nästan helt släppta bäckenband och överfullt juver. Detta stoet följer alltid samma tidslinje så ooooom hon inte får för sig att göra annorlunda tex pga vädret eller ngt så gissar jag att hon kommer föla på onsdagkväll!🤩
Kanske det blir den första då ;)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 542
Senast: Karro-Lina
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 269
Senast: Puffindog
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 859
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp