Dräktiga ston 2020/2021

Olivia har betett sig annorlunda idag. Vankat vid grinden som en äggsjuk höna och velat gå in. Dessutom har hon ropat på sin yngsta son (född -19) som går i hagen bredvid med sina brorsor. Det brukar hon inte göra, hon tycker normalt att sina söner är ganska jobbiga även om den yngsta är hennes favorit.
Nu står hon i boxen och ser nöjd ut. :heart
 
Olivia har betett sig annorlunda idag. Vankat vid grinden som en äggsjuk höna och velat gå in. Dessutom har hon ropat på sin yngsta son (född -19) som går i hagen bredvid med sina brorsor. Det brukar hon inte göra, hon tycker normalt att sina söner är ganska jobbiga även om den yngsta är hennes favorit.
Nu står hon i boxen och ser nöjd ut. :heart
Snart! Håller tummarna.
 
Hur har det gått för er som är nära? :)

Idag när jag släppte ut damerna så lade sig Q för att rulla, i lite motlut i lite för lös snö - så hon höll på att fastna mitt på rygg. :crazy: Jag var på vippen att springa dit och snurra henne när hon tog i och lyckades rulla loss... Hua!
 
Hur tänker ni med fölhage? Jag måste tänka om eftersom min plan att bygga upp den gamla fölhagen inte funkar. Det viktiga första tiden antar jag är bra staket, så parasitfritt som möjligt (tips?) och en plats där man har hyfsad uppsikt.
 
Hur tänker ni med fölhage? Jag måste tänka om eftersom min plan att bygga upp den gamla fölhagen inte funkar. Det viktiga första tiden antar jag är bra staket, så parasitfritt som möjligt (tips?) och en plats där man har hyfsad uppsikt.
Majsan kommer antagligen få kvar i sin hage som hon har, vi ska dock sätta upp lite fler trådar och mocka ur den. Första dagarna använder vi nog lilla rasthagen men vi får se, förra gången byggde vi hage direkt utanför stalldörren på gamla stället, smidigt första veckan.
 
Börjar fundera på om min tänker föla tidigt den här gången, tycker juvret är lite väl stort för att vara på dygn 294... Vet att hennes mamma brukade föla ca en vecka tidigt men sist fick hon en stor hingstunge på runt 350 dygn om jag inte missminner mig helt.

Här är juvret ikväll vid intag.

IMG_20210316_204215.jpg
 
Majsan kommer antagligen få kvar i sin hage som hon har, vi ska dock sätta upp lite fler trådar och mocka ur den. Första dagarna använder vi nog lilla rasthagen men vi får se, förra gången byggde vi hage direkt utanför stalldörren på gamla stället, smidigt första veckan.
Det får bli min plan B kanske, dela av nuvarande hage och sätta upp extra tråd. Är lite orolig för parasiter även om jag försöker mocka ur, hade helst velat ha en hage som vilat.
 
Jag blir förvirrad över juverbilderna i tråden. Varför fotar ni underifrån? Det är mycket lättare att se bakifrån, så man ser hur mycket skåra som är kvar... Jag ser absolut ingen skillnad på era stons juver och mitt stos (som inte är dräktig men har hängtuttar). :crazy:
 
Jag blir förvirrad över juverbilderna i tråden. Varför fotar ni underifrån? Det är mycket lättare att se bakifrån, så man ser hur mycket skåra som är kvar... Jag ser absolut ingen skillnad på era stons juver och mitt stos (som inte är dräktig men har hängtuttar). :crazy:

Tja, syns ju ändå ganska bra tycker jag men visst kan jag fota bakifrån istället. ;) Mna kna ju dock bara lägga in ett kort/inlägg numera så det får bli antingen eller. :p
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 542
Senast: Karro-Lina
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 269
Senast: Puffindog
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 859
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp