Sv: Dra mig baklänges - nu binder jag fast ungen.
Har du testat en ergonomisk sele?
Jag har varit ensam med mina två sedan min yngsta föddes.
Han ville absolut bli buren hela tiden ända tills han lärde sig ta sig fram själv. Det gjorde han när han var 5 månader.
Jag satte honom i babysittern framför badkaret när jag duschade.
När han var för stor för det duschade jag när han sov eller när någon kunde passa.
Vi flyttade när han var 1 år. Det var inte så lätt att hinna med att packa och allt med en busig 1-åring som är överallt hela tiden.
Man får göra sånt när barnet sover, eller ha i sele eller sjal på ryggen.
Man får mycket gjort med en bebis på ryggen. Jättelätt att fixa med en Patapum eller Ergo tex.
Jag förstår att du är trött, och du får gnälla.
Men allt känns lättare om man försöker acceptera att man inte har någon egentid längre.
Har du testat en ergonomisk sele?
Jag har varit ensam med mina två sedan min yngsta föddes.
Han ville absolut bli buren hela tiden ända tills han lärde sig ta sig fram själv. Det gjorde han när han var 5 månader.
Jag satte honom i babysittern framför badkaret när jag duschade.
När han var för stor för det duschade jag när han sov eller när någon kunde passa.
Vi flyttade när han var 1 år. Det var inte så lätt att hinna med att packa och allt med en busig 1-åring som är överallt hela tiden.
Man får göra sånt när barnet sover, eller ha i sele eller sjal på ryggen.
Man får mycket gjort med en bebis på ryggen. Jättelätt att fixa med en Patapum eller Ergo tex.
Jag förstår att du är trött, och du får gnälla.
Men allt känns lättare om man försöker acceptera att man inte har någon egentid längre.