Dorthealyst 2006

Sv: Dorthealyst 2006

Du får sätta dom på att bära vatten och sånt så de tränar upp styrkan lite:idea: och stå med geväret och tvinga dem göra 100 armhävningar morgon o kväll:D

Jag vet ju nån som skulle passa riktigt bra men jag tror inte han finns tillgänglig tyvärr. Du skulle kanske satsa på att träna upp dom som ändå vågar ställa sig där bak istället för att sparka dom varje gång dom flyger av (om dom nu vill upp igen...:D ). Övning ger färdighet!

T-shirt för Mia kanske:D

tshirt1.jpg

klockrent!:D
ska vi ta o trycka upp en o ge henne?

och jag har gjort armhävningar ikväll så jag ska nog kunna hålla mig kvar på lördag. :p

aha, så nån annan som tänkt till redan.

tror du jag klarar av att hålla vagnen på rätt köl nu då? Eller börjar du bli orolig:D

Det där tycker jag låter som en smart uppfinning... Ta patent på det fort som attan... :D

Har nu fixat en groom till Rölagg. Har hotat och mutat min bror som åkt massor av maraton, så nu känns allt lungt. Groomen som åkte av i Danmark för öva sig att åka i lättklassen där jag kör häst nr 2. Det blir dock med hand och fotbojor för säkerhets skull;)
/M

Jag har en sån tröja! Vann den på Johannesberg för något år sedan är nog barnstorlek. Den som var till groomen var ännu mindre så jag får nog ha en väldigt liten:eek: groom för att vi skall kunna använda dem.
/M

Varför har jag aldrig lyckats med det där? Har försökt övertala, hota och muta, ja precis allt för at få min bror att åka groom till mig, men han blåvägrar. Han hade vart perfekt annars, lagom stor och så har han tränat upp både styrka, smidighet och balans genom sitt jobb.

Fast han har ju lite andra udda intressen so tar tid förstås, han ska tex tävla SM i trädklättring i helgen. :rofl: :rofl:

haha:rofl: SM i trädklättring? Det finns ju sporter för alla... :rofl:

Än så länge har jag inte behövt en sån där stark, vältränad groom men brorsan flög ju av när han groomade åt en annan kusk (och en häst med ett jäkla ax som välte vagnen och hoppade hinder på uppvärmningen till julshowen...) Undra om det är bra eller dåligt? Antingen vågar han inte eller så blir det väl ännu häftigare? "Är du rädd eller?" :devil:

Skicka hit den så syr jag ut den:p :D Maratonpubliken måste ju få lite att titta på.

Ja, precis vad jag också tänkte:rofl: :rofl:

Fast inte så många deltagare förstås, så det kan ju vara förhållandevis lätt att få en bra placering. Till och med körning är en stor sport i jämförelse:smirk:

Haha...det kändes ju nästan skönt att det inte var nåt stort så man inte har missat nåt:rofl: Åhh...jag hade gärna åkt och tittat :rofl: :rofl:

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 073
Senast: Hedinn
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 600
Tjatter Den lilla ridskolan är vanligtvis en plats där barn, vuxna och hästar trivs och umgås i godan ro! Nu har det dock flyttat in ett gäng...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
23 241
Senast: iiantazie
·
Hästhantering Hej! Vet inte om detta är rätt forum. Men har ett sto som är het, alltså krut under huven. Hon går MVS dressyr är 15 år efter...
Svar
2
· Visningar
1 302
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka