Dorthealyst 2006

Sv: Dorthealyst 2006

Men brukar man inte få halva eller hela tidsfel eller är jag helt väck? Det måste ha varit trångt om tid om 11 av 15 fick tidsfel..

Här kommer en rapport från en som var på plats!
Dressyren gick ju inte så bra el jo halva programmet gick bra och halva var han alldeles för het:devil:.
Maraton blev en 11 plats trots tappad groom i första hindret och därefter ändrade vägar pga osäkerheten om hon skulle orka hålla i sig i de värsta hindrena. Är mycket nöjd med maraton i övrigt hästen skötte sig perfekt och kom i mål med massor av kraft kvar.
Dt hände tyvärr många olyckor i maraton med vältningar och skadade groomar!
I presisionen blev det en 6 plats! Rev en boll och fick 3,6 tidsfel. Det var väldigt svår bana med två zick zacker och en bro. Den var så snålt mätt så för att klara tiden så var man tvungen att köra i 300m tempo ca 300m på banan och resten i 250m tempo vilket är jädrigt fort på en svår bana. Den enda som klarade tiden var Cissi Q och hon galloperade hela banan.
Är nu hemma och rätt slut efter att ha kört lastbil i 12h.
Man blir ju lite fundersam på vad man skall göra till nästa tävling då dressyren gick så dåligt, det är ju annars vårt paradnummer. Skönt ändå att maraton och presisionen fungerar.
/M

Lite ironiskt ändå att du tappa gromen med tanke på diskussionen vi hade här för ett tag sen. Bra ändå att maraton o precision en kändes fint annars. Det är ju det som behövde bli bättre sen innan. dressyren går säkert bättre till nästa tävling, vi vet ju alla att ni kan.:)

Om du fortfarande letar efter en van maratongroom kom jag på en som kanske skulle kunna vara intresserad, han var i alla fall på mig hela vintern för att jag skulle ändra mina planer o tävla i år så han kunde få grooma.

Fram med det namnet omedelbart, Tack!
Gav ju min sparken i helgen;)
/M

Kolla med Patrik som groomade åt mig i Åkerbo förra året.

Inför nästa tävling, får du vell göra som E sa att du hade tänkt... Sätta Macho i dragkroken så han får springa av sig... ;) :D

Det går inte då ramlar mina öron av, av hans tjatter!

Du får ha hörselskydd på dig, eller öronproppar... Du kan få låna mina hörselskydd jag har på jobbet med radio i. :angel: :D

Tack det ska jag tänka på om jag nu måste fråga! Tror då hellre att jag frågar Elin;)

Hon ska vara groom åt mig på lördag så jag får väl värma upp henne åt dig!:D Skämt åsido, det blir nog en mycket lugn åktur eftersom det är maraton-premiär för min del (såvida jag inte klantar till det så Elin får lyfta loss oss :smirk: ).

hehe,jag vet. han pratar i ett. men han e duktig på att grooma. man får helt enkelt kalkylera vad som är värst. avfallna öron eller groomar:D

Alltså, menar du att jag borde hålla på med styrketräning inför helgen? Ska genast sätta igång och göra ett gäng armhävningar:D

Du har ju sett till så jag eventuellt kommer vara maratongroom i Msvklassen i flyinge i sommar.:eek: fast jag ska göra mitt bästa för att varken ramla av eller orsaka att vi välter, och kusken har lovat att köra sakta:)

Japp träna på, jag har nu mera ordnat en säkerhets lina på vagnen till groomen.
Halsband med piggar fästes runt groomens hals och en 1m lång lina fästes i vagnen. Då tror jag inte att groomen är så pigg på att tappa taget:idea:
/M

frågan är bara hur du då skall lyckas motivera den till att överhuvudtaget kliva upp på vagnen:D

Det har jag tänkt på! Det blir med geväret i högsta hugg:idea:

du verkar ju ha lösningar på det mesta;) tur att det inte 'är dig jag ska grooma åt i flyinge:D

Där trillade min förra groom av förra året. Han påstog att han inte varit av med båda fötterna med videon visade annat:devil:
/M

aha,så det är därför han inte är kvar. han fick sparken:idea: alltså, så som du håller på o tappar groomar till höger o vänster så kan man ju börja undra om det inte är kusken det är fel på:D

Dom kan inte skylla på att jag kör på saker snarare att axet i hästen är ganska bra så G kraften i svängarna är rätt stor.
Jag tror att dom är försvaga i armarna!
/M

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 073
Senast: Hedinn
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 600
Tjatter Den lilla ridskolan är vanligtvis en plats där barn, vuxna och hästar trivs och umgås i godan ro! Nu har det dock flyttat in ett gäng...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
23 241
Senast: iiantazie
·
Hästhantering Hej! Vet inte om detta är rätt forum. Men har ett sto som är het, alltså krut under huven. Hon går MVS dressyr är 15 år efter...
Svar
2
· Visningar
1 302
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka