Doppresent

Status
Stängd för vidare inlägg.

HeddaVovven

Trådstartare
Vad tusan skall man ge en liten kille i doppresent?
Jag ska på dop på söndag och jag ska vara fadder eller gudmor eller vad det heter nu för tiden, och jag har ingen aning om vad jag ska ge honom!
Är det någon som har någon idé? Kanske era barn fått något fint eller har ni själva gett bort något som uppskattats ... Alla tips mottages tacksamt!
 
Sv: Doppresent

Jag har bla gett bort:

*en peng på ett fondkonto, till mitt fadderbarn
*böcker
*mätsticka som kan sitta på väggen
*en väska som barnet, pojken i detta fallet, kan ha leksaker i när han åker bort.

Jag blev bla glad över att få:

*tennask som barnen kan lägga sina tappade tänder i. Det är en minnessak som de faktiskt kan använda, annars går sådana grejor bort för min del.
*en gung-elefant
*lite udda träleksaker, som ex. sådan brio-hund de kan dra efter sig
*graverade bestick
*böcker, det är aldrig fel med böcker, tycker jag

Tillägg. Det är inte alla föräldrar som gillar minnessaker, medan andra gör det. Kolla gärna med föräldrarna om det är något speciellt de kan tänka sig. Vi sa att vi inte ville ha några minnessaker till barnen och fick lagom många och användbara! ;)

/Timsetim
 
Senast ändrad:
Sv: Doppresent

Sist gav jag bort en drömfångare att hänga över barnets säng så att han slipper mardrömmar, en nalleängel i glas (finns olika färg för olika månader), och ett par hemstickade tröjor.
 
Sv: Doppresent

Vi har gett fruktträd till våra fadderbarn, de kommer ju (förhoppningsvis) att finnas kvar och växa. Så kommer de ihåg oss. :smirk: Det var önskat och väldigt uppskattat.
 
Sv: Doppresent

Jag gav bort en sittbar leksakshäst som gnäggar om man trycker den på örat inkl. ryktborstar till mitt fadderbarn! Hon måste ju träna så att hon kan rida min häst sen! Antagligen 100 ggr roligare för barnet, även om hon senare i livet inte blir hästintresserad, än fåniga kakfat och ljusstakar, sånt har man hela livet på sig att samla!
 
Sv: Doppresent

Fina fotoramar gillar jag, man vill ju ändå alltid ha fram en massa foton på underverket :D !
 
Sv: Doppresent

*KL*

min guddotter gav jag en sångbok... en sån riktigt tjock med alla de där traditionella sångerna i... väldigt uppskattad
 
Sv: Doppresent

Vad tusan skall man ge en liten kille i doppresent?
Jag ska på dop på söndag och jag ska vara fadder eller gudmor eller vad det heter nu för tiden, och jag har ingen aning om vad jag ska ge honom!
Är det någon som har någon idé? Kanske era barn fått något fint eller har ni själva gett bort något som uppskattats ... Alla tips mottages tacksamt!

Jag har två gånger gett bort Min skattkammares sångbok. I den finns alla gamla kära visor och också en del nya kära barnvisor. Väldigt uppskattat! En väldigt fin present tycker jag själv :angel:

Har kollat en massa sångböcker men just Min skattkammares bok känns mest värdefull och gedigen.
 
Sv: Doppresent

Tack allihopa för era bra tips!

Nu har jag handlat present(er) och det blev en sångbok, en sparbössa (med lite pengar i kanske?) och barn-bestick.

Förresten, vad är en drömfångare?
 
Sv: Doppresent

Förresten, vad är en drömfångare?

http://www.world-foundation.nu/dreamcatch.htm

Det är indianerna som från början gjorde dom.
De fångar de onda drömmarna och släpper igenom de goda genom det lilla hålet i mitten. Så finns det inget hål i mitten så är det ingen bra drömfångare.

Numera gör jag mina egna drömfångare. :)
Men har en som jag köpt i ett indianreservat i Florida.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
1 122
Senast: Malin_L
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 450
Senast: Oh_really
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 204
Senast: Liran
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 066
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp