Doppresent

detordnarsig

Trådstartare
Min brorson ska snart döpas, men jag har inte en aning om vad man ger i doppresent? Vad uppskattade ni att få till era barn?

Sv: Doppresent

Vi fick en bok med samlade sagor från Elsa Beskow, myspöl, hemmagjort tittskåp, sparbössa, presentkort på babyproffsen bl.a. Mycket roligt och faktiskt inte ett enda smycke

Det finns himla söta tavelramar där man sätter bild på ena sidan och själv gör ett fot eller handavtryck som man bränner hemma i ugnen. Jättefina. Länka får man väl inte i reklamsyfte, men PM:a så ska du få länk till en internethandel.

Puttar tråden lite och frågar om eventuell hälsningar i en barnbok som man ger i doppresent. Ska skriva någon rad? I så fall vad ungefär?

När sonen döptes var det mycket "god lycka i livet" liknande rader.

När det kommer till presenter så sparbössor, tavelramar i silver är lite för populärt.... Hade 6 sparbössor och 4 lika tavelramar. (såna som en stor bild och 2 små ska in i.
Jag har alltid sagt pengar. Jag önskar pengar till mitt barn och ger pengar när andras ungar döps och fyller år. Pengar som helst ska sättas undan för det gör jag med dom pengar min son får. Dom ska han få som vuxen en dag.

Min brorson ska snart döpas, men jag har inte en aning om vad man ger i doppresent? Vad uppskattade ni att få till era barn?

Jag tycker att är man nära släkt så ska man ge något som kommer att finnas för evigt. Helt enkelt ett minne för livet. Pengar försvinner, kläder växer man ifrån m.m

min sambos brorsdotter döptes i helgen och vi gav dom en bok som heter barnkammarboken. Den silvriga. Med den medföljde en cdskiva med barnsånger och alla texter fanns i den. Den var väldigt uppskattad, och min kollega som jobbat på bokhandel säger att den är en väldigt populär och uppskattad doppresent.

Jag vet att föräldrarna till det här barnet till och med valde att säga innan att dom inte önskade sig några ramar, tror det har blivit lite väl vanlig present?
Annars fick dom flera fina smycken, halssmycken mestadels, vissa ingraverat med namnet. Bestick, från servera, nån barnserie. En fin och mjuk filt. Ja mestadels såna saker, och pengar på det då.

Jag har alltid sagt pengar. Jag önskar pengar till mitt barn och ger pengar när andras ungar döps och fyller år. Pengar som helst ska sättas undan för det gör jag med dom pengar min son får. Dom ska han få som vuxen en dag.

Min vän hade också pengar (insatta på hennes son konto) högst upp på önskelistan. Sedan böcker, dvd-filmer, leksaker, kläder. Själv så tycker jag det är så himla tråkigt med pengar, och dessutom så tydligt med hur mycket pengar man bidrar. Vad är rimligt egentligen? Nu köpte jag en saga av Elsa Beskow istället, men har ännu tid att ångra mig och lämna tillbaks boken. Vet inte hur jag ska göra... Är egentligen emot principen att ge bort pengar även om jag förstår varför.

Liknande trådar

Övr. Barn En vän ska få barn i år, och jag vill köpa något annat än kläder. Tänker på någon fin sago bok samling tex böckerna från disneyklubben...
2
Svar
38
· Visningar
2 359
Senast: Pratsch
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 511
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 353
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 526
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar