Donnerhall

Jessica.B.

Trådstartare
Skulle vilja betäcka mitt sto med denna hingst nästa år. Är det någon som vet vad han kostar och hur man går till väga.
Måste jag skicka ner mitt sto till tyskland eller kan man ta in sperman själv. Tror ni att det skulle passa då damen är ganska bastant själv. Men hennes far är väldigt smäcker (sandro hit).
Väldigt tacksam för svar. Mvh Jessica

Sv: Donnerhall

Donnerhall är tyvårr död sedan flera år tillbaks. :cry:

Tror det finns fryst kvar efter Donnerhall...men den senaste prisuppgiften jag hörde(länge sen) tror jag var runt 17000 sv kr för 3 doser.

Om ditt sto är bastant skulle jag inte välja Donnerhall.Varför inte någon son med lite mer förädlat blod?

Det var inte så dyrt kan ju hoppas på att priset ligger kvar där.
Varför jag väljer donnerhall är för att det är en av de klart bästa dressyrhingstarna och jag vill ha det bästa på mitt sto då hon är väldigt bra stammad själv. Sandro hit brukar lämna ädla avkommor så det finns ju där. Detta lilla sto betyder mycket för mig och hon kommer antagligen inte kunnas användas mer än till avel och då vill jag ha en fin avkomma efter henne. Mvh Jessica

Jeg mener å huske at Donnerhall fungerte dårlig på fryst.

Har oxå läst på en amerikansk chat att det varit svårt att få dräktigt med Donnerhall på hans frysta sperma, tyvärr! Men han har ju så himla många bra godkända söner, det är ju bara att välja!

Det är nog inte det bästa längre, han var det bästa men han har många söner som är betydligt bättre!
Jag tror jag har sett att Flyinge har någon dos fryst på honom, tror inte det är någon stor efterfrågan längre!

Jessica.B. skrev:
Skulle vilja betäcka mitt sto med denna hingst nästa år. Är det någon som vet vad han kostar och hur man går till väga.
Måste jag skicka ner mitt sto till tyskland eller kan man ta in sperman själv. Tror ni att det skulle passa då damen är ganska bastant själv. Men hennes far är väldigt smäcker (sandro hit).
Väldigt tacksam för svar. Mvh Jessica

Det finns fortfarande fryst kvar! Men han hade dålig spermia kvalite när han levde.. Så ska du betäcka med honom så är det någ bäst att du skickar ner henne!

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 625
Senast: lizzie
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 000
Senast: Mia_R
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 905
Senast: Kisseninan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka