Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Jag vet inte hur fått för dig att jag tycker att krig är en lek eller att det här kriget ska fortsätta, du får ge dig med den där jargongen. Att hinta att man är krigsivrare för att man tvivlar på att just Trump ska lösa det på ett för Ukraina sjyst vis är bara fånigt.

Om han medlar fram en bra fred, jättebra. Om han viker sig för Putin eller gör ett hafsverk för att se statsmannamässig ut, dåligt.
Jag uppfattar det faktiskt så, när man inte ser att det inte kan fortsätta som det gjort utan man tycker att det rätta är mera vapen och att det handlar om att till varje pris militärt vinna över Ryssland och Putin, det skulle sluta i total katastrof..

I beg to differ.
Trump signalerar, men signalerar som han brukar inför en eventuell förhandling: åt precis alla håll samtidigt.
Här är en som är i 180 grader mot vad du säger:

Men det här betyder inte mer än att det lagts fram ett lagförslag i representanthuset. Det betyder inte att det ens att det kommer röstas fram där. Sedan måste det passera senaten och sen kan Trump ändå skita i det.

Men det här betyder inte mer än att det lagts fram ett lagförslag i representanthuset. Det betyder inte att det ens att det kommer röstas fram där. Sedan måste det passera senaten och sen kan Trump ändå skita i det.
Ja. Och?

Jag repeterar ur samma inlägg:
Trump signalerar, men signalerar som han brukar inför en eventuell förhandling: åt precis alla håll samtidigt.
Här är en som är i 180 grader mot vad du säger:

Och kom nu inte att påstå att en republikan gör något på eget bevåg i en av Trump prioriterad fråga.

Jag uppfattar det faktiskt så, när man inte ser att det inte kan fortsätta som det gjort utan man tycker att det rätta är mera vapen och att det handlar om att till varje pris militärt vinna över Ryssland och Putin, det skulle sluta i total katastrof..
Att låta Ryssland vinna (som att t.ex. frysa dagens frontlinje som ny gräns) kan mycket väl sluta i katastrof för Europa.
Ryssland håller inga ingångna avtal, det är något man iallafall helt kan lita på gällande Ryssland.
Det enda som biter på Ryssland är (militär) styrka och överlägsenhet. Det finns väl ungefär hur många Rysslandskännare som helst som uttalat sig i den frågan.

Att låta Ryssland vinna (som att t.ex. frysa dagens frontlinje som ny gräns) kan mycket väl sluta i katastrof för Europa.
Ryssland håller inga ingångna avtal, det är något man iallafall helt kan lita på gällande Ryssland.
Det enda som biter på Ryssland är (militär) styrka och överlägsenhet. Det finns väl ungefär hur många Rysslandskännare som helst som uttalat sig i den frågan.

Amerikanska nissen sa att "Ukraina kan inte förvänta sej samma gränser som innan 2014" Dvs de kan inte förvänta sej att få tillbaka Krim tex. Men de säger inget om gränser innan 2022...

Även om JAG personligen tycker att Ryssland som straff för nuvarande kriget ska förlora Krim med men som sagt det är väl att "push it" ...

Problemet är vi är inte i positionen att vara militärt överlägsna. För Sveriges del har vi knappt något försvar att tala om och vi har inte gjort mycket för att ändra på det sedan Ryssland gick in i Ukraina.

Jag tror att Putin är så himla nöjd just nu. Trump, Vance och Gabbard, vilken fullpoängare för honom. https://www.theguardian.com/us-news...al-trump-on-nato-membership-for-ukraine-video
Avskyr verkligen att USAs positioner spelar roll för hela världen (och uppenbarligen gillar jag inte att Ryssland håller på som de gör heller), och att vi blev medlemmar i Nato precis innan det här. Vi borde satsat på militära förbindelser inom EU istället.

Och rent allmänt så verkar många länder i globala syd ha en uppsving där de understryker vikten av internationell humanitär rätt, så vi borde samarbeta mer med dem också. Inte för att det hjälper när USA är den stormakt de är egentligen, men vi kanske inte kommer ha så mycket till val. Många länder är ju dessutom fucked up pga. hur USA kommit med interventioner för deras egen vinnings skull.

Jag har för dålig kunskap för att bedöma om det var dumt att vi gick med i Nato, men det kanske spelar mindre roll eftersom Trump kan sabba allt oavsett och inte verkar bry sig speciellt mycket om Nato (eller Europa).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka