Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Ironi är inte din bag, väl?
Läser i Aftonbladet att Elon hävdar att man sett att personer som är 150 år gamla fortfarande får pension men att dom troligen är döda. Sen är det en bild på honom när han har sin lille pöjk med sig hos Donald. Elon är väl den enda person som kan komma o gå som han vill till ovala rummet utan att behöva knacka på dörren, antar jag. Inte ens JD Vance kan det som jag tolkar bilden

Läser i Aftonbladet att Elon hävdar att man sett att personer som är 150 år gamla fortfarande får pension men att dom troligen är döda. Sen är det en bild på honom när han har sin lille pöjk med sig hos Donald. Elon är väl den enda person som kan komma o gå som han vill till ovala rummet utan att behöva knacka på dörren, antar jag. Inte ens JD Vance kan det som jag tolkar bilden
Mmm, för Musk och hans pojkar (alltså inte hans avkommor utan småglinen han låter härja runt på myndigheter) har inte riktigt ett bra track record att ens kunna tolka vad de hittar korrekt. Som det där med kondomer i till Gaza.

Mmm, för Musk och hans pojkar (alltså inte hans avkommor utan småglinen han låter härja runt på myndigheter) har inte riktigt ett bra track record att ens kunna tolka vad de hittar korrekt. Som det där med kondomer i till Gaza.
Kan det vara så att Elon vill se sin son som President i framtiden?

De bilderna blir ju direkt osmakliga när man tänker på hur han behandlar en av sina döttrar :(
Eller hur.

Dessutom har han varit ett jävla svin i vårdnadstvisten med mamman till sonen han poserar mest med för tillfället. Och varit så gränslös att han ljugit om hur hans förstfödda barn dog, på bekostnad av exfrun (som ju också är mamman till dottern som han inte vill kännas vid). https://www.independent.co.uk/news/world/americas/justine-musk-elon-musk-dying-son-b2234938.html

Ett måste är ett slut på striderna i Ukraina och jag tror det kommer inom relativt kort men senaste signalerna från Trump för hur det skall gå till är inte så upplyftande, ungefär att Ryssland och USA skall dela på naturtillgångarna i landet.
Ett måste? Om slut på striderna innebär att ryska soldater kommer in i Ukraina så är det oerhört negativt. De våldtar och dödar tydligen civilbefolkningen i mycket stor omfattning i ockuperade områden historiskt sett. Och de har ju visat prov på att de tar barnen från sina föräldrar redan.

Ett måste är ett slut på striderna i Ukraina och jag tror det kommer inom relativt kort men senaste signalerna från Trump för hur det skall gå till är inte så upplyftande, ungefär att Ryssland och USA skall dela på naturtillgångarna i landet.
Ja alltså det var väl väntat
De signalerarna har funnits länge tycker jag

I beg to differ.
Trump signalerar, men signalerar som han brukar inför en eventuell förhandling: åt precis alla håll samtidigt.
Här är en som är i 180 grader mot vad du säger:

Förresten.
"Läs 670 svar" och se MAGA-amerikaner och förmodade Rysstroll ta varandra i hand och tappa alla fattningar som finns.

Krig är inte en lek som i ett datorspel utan det är verkliga människor som dödas i Ukraina, inte en eller två utan hundratusentals människor har förlorat livet.

Men ukrainarna krigar ju inte för att de tycker det är kul. De försvarar sitt eget land. Ska Trump, Hegseth och Putin bestämma var gränserna går?
Har jag skrivit att Trump och Putin skall bestämma gränserna?

Någonstans måste ni förstå att krig inte är en lek, det är verkliga människor som dör och man kan inte strida till sista man. Även de styrande i Kiev säger att det inte kan fortsätta och är öppna för förhandlingar.

Har jag skrivit att Trump och Putin skall bestämma gränserna?

Någonstans måste ni förstå att krig inte är en lek, det är verkliga människor som dör och man kan inte strida till sista man. Även de styrande i Kiev säger att det inte kan fortsätta och är öppna för förhandlingar.

Jag vet inte hur fått för dig att jag tycker att krig är en lek eller att det här kriget ska fortsätta, du får ge dig med den där jargongen. Att hinta att man är krigsivrare för att man tvivlar på att just Trump ska lösa det på ett för Ukraina sjyst vis är bara fånigt.

Om han medlar fram en bra fred, jättebra. Om han viker sig för Putin eller gör ett hafsverk för att se statsmannamässig ut, dåligt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka