Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Har ännu inte hört någon härinne yttra sig exalterat om stål- och aluminiumtullarna på 25% som presidentadministrationen aviserat. Ingenting om Stable Genius kloka och överraskande drag. Inga glädjeyttringar om klipp på börserna. Inget skrattande över svensk stålindustri eller EU:s tafatthet. Ingenting.

Har det plötsligt blivit vått och kallt i byxorna?
Tittar in här lite ibland men jag har fullt upp med börsen som du förstår. Gäller att smida nu när järnet är hett ;)

Så du är ute efter börstips? Men håll lite koll på Elon för han är ute efter Open AI :angel:

Hoppas du hinner med att flytta alla dina aktier fram och tillbaka. Så att du inte hejar på här alldeles i onödan, menar jag.
Nemas problemas

Så länge de som höll på Trump är supernöjda så kommer ju ingenting att hända som stoppar skeendet. :( Jag är lite förvånad för man kunde ju trott att i alla fall någon av de tusentals sparkade personerna borde varit Trump anhängare, rent statistiskt.
Det verkar just nu som om MAGA väljare i USA inte kopplar ihop "otrevliga saker" som Musk stänger ner federal välfärd, med Trump

Det verkar just nu som om MAGA väljare i USA inte kopplar ihop "otrevliga saker" som Musk stänger ner federal välfärd, med Trump
Jo han framstår som en gås, allt rinner av honom. Men tänker att det är så det verkar bli med sådana väljare tyvärr (finns ju liknande tendenser med ngt parti i Sverige, att det spelar liksom bara ingen roll.). Har länge funderat på om det finns en gräns för vad han skulle kunna göra som person helt problemfritt.

Donald har skrivit under en order om att plastsugrör ska återinföras omedelbart. Han säger att pappsugrör är äckliga och att dom håller inte lika bra vilket bara blir löjligt. Dom myndigheter i USA som jobbar med att pappsugrör ska ersätta plastsugrör kan genast sluta jobba, säger Donald

Donald har skrivit under en order om att plastsugrör ska återinföras omedelbart. Han säger att pappsugrör är äckliga och att dom håller inte lika bra vilket bara blir löjligt. Dom myndigheter i USA som jobbar med att pappsugrör ska ersätta plastsugrör kan genast sluta jobba, säger Donald
Äntligen får personer som Björn Söder lite upprättelse i sin kamp mot äckliga pappsugrör. Stort.

På nåt sätt tycker jag det är orättvist att jämföra aktuell regering i USA med t.ex vår konservativa regering.

De är inte ens på samma spelplan.
Nä det har du ju rätt i, men i vissa fall (t.ex. att nedprioritera klimatet till näringslivets fördel) finns det en rätt tydlig linje - även om vi hittills sluppit "drill, baby, drill". I övrigt få likheter.

Sen var det ju så att Donald vill göra dom amerikanska skolorna bättre eftersom han tycker dom är så dåliga. Då framhöll han den svenska skolan som ett föredöme. Gissar att Johan P sträckte på sig en hel del då med tanke på Svenskkursen :grin:

Sen var det ju så att Donald vill göra dom amerikanska skolorna bättre eftersom han tycker dom är så dåliga. Då framhöll han den svenska skolan som ett föredöme. Gissar att Johan P sträckte på sig en hel del då med tanke på Svenskkursen :grin:
Vänta va, när gjorde han det?

Det är ju väldigt intressant i så fall, jag hade trott att svenska skolan skulle vara alldeles för woke för Trump. (Det jag läst om övertagandet av t.ex utbildningsdepartementet handlar ju mest om att delstaterna/skolnämnder ska få bestämma över undervisningen, vilket ofta betyder mer Gud, mindre sex- och samlevnadsundervisning och att ingen får låtsas om att hbtq finns.)

Har slutat köpa milkshake, det går inte med papperssugrör, eller ja det går inte att dricka NÅGOT med papperssugrör.. Har dock ca 300 plastsugrör inköpta från Amazon (eller TEMU :grin:) Ska lägga ut dem i bilen sen så jag kan köpa milkshake i sommar igen !

Vänta va, när gjorde han det?

Det är ju väldigt intressant i så fall, jag hade trott att svenska skolan skulle vara alldeles för woke för Trump. (Det jag läst om övertagandet av t.ex utbildningsdepartementet handlar ju mest om att delstaterna/skolnämnder ska få bestämma över undervisningen, vilket ofta betyder mer Gud, mindre sex- och samlevnadsundervisning och att ingen får låtsas om att hbtq finns.)
Va, har du missat det?

https://marcusoscarsson.se/just-nu-trump-hyllar-sverige/

"'Vi måste berätta för lärarfacket att vi har det sämsta utbildningssystemet av världens 40 bästa länder'. Det är oklart vilken rankninglista Trump syftar på." 😆

Jag tänker att det kanske inte är så jättekonstigt att det inte är så många utom Marcus Oscarsson som lyft den där "hyllningen". Låter superinsatt verkligen!
Den hyllningen gick ju även i Rapport såvitt jag minns

Har slutat köpa milkshake, det går inte med papperssugrör, eller ja det går inte att dricka NÅGOT med papperssugrör.. Har dock ca 300 plastsugrör inköpta från Amazon (eller TEMU :grin:) Ska lägga ut dem i bilen sen så jag kan köpa milkshake i sommar igen !
Plastsugrör från Temu 😢 Det gör åtminstone inte lite ont nånstans i miljösamvetet? Har du kikat på alternativ i andra material?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka