P3 Dystopia har släppt ett rykande färskt avsnitt om handelskrig, https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2542976 vilket är väldigt aktuellt nu iom Trump och hans tullar hit och dit 8ch dom pratar även om honom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Se där jaJag vill för övrigt varmt rekommendera The Daily från 27 januari, om Trumps nära medarbetare Stephen Miller. Det är rysansvärt men klargörande (och mycket intressant med slutsatsen att den enda som kan hindra Miller för att bli hur extrem som helst råkar vara Donald Trump, när han känner för det).
Det gäller att hänga på tåget när det går eller när snöbollen rullar eller vad man nu säger om baisse och hausse. Det är kapitalet som ska jobba
Mnja fast på isk betalar man ingen skatt på vinstenFör de som har intresset och kunskapen om börsen så är det definitivt bråda dagar där de kan göra enkla pengar. Tur de skattar som oss andra på vinsten (än så länge iaf), även om det kan vara "enkla pengar" är jag tyvärr så ointresserad att det inte är för mej...
Men absolut är detta en "trump effekt" går ju inte att förneka...
Men absolut är detta en "trump effekt" går ju inte att förneka...
Känns som det är viktigt redan nu att stötta Kanada och Mexiko genom att inte/så lite som möjligt stötta företaget som tillhör USA.Otippat att Trump nu lägger sig i Sydafrikas politik, undrar vem som kan ha föreslagit det... det är väl en tidsfråga innan Sverige kommer attackers eftersom att en viss Musk fortfarande är rejält sur på IF Metall.
Tullarna mot Mexico pausas . Börsraset mildras. Snabba cash, då går det uppåt igenAbsolut, jag tycker bara det är så intressant att vibben är "kolla Trump är så bra, börsen går upp!" och "kolla Trump är så bra, börsen går ner!"
Hoppas du hinner med att flytta alla dina aktier fram och tillbaka. Så att du inte hejar på här alldeles i onödan, menar jag.Tullarna mot Mexico pausas . Börsraset mildras. Snabba cash, då går det uppåt igen
OK. Bra snack.Tullarna mot Mexico pausas . Börsraset mildras. Snabba cash, då går det uppåt igen
Allt som Donald gör och som får ringar på vattnet ingår väl här i denna tråd?Hoppas du hinner med att flytta alla dina aktier fram och tillbaka. Så att du inte hejar på här alldeles i onödan, menar jag.
Personligen tycker jag inte det är så himla intressant med bara meddelanden om vad Trump eller Musk gör, utan nån typ av kommentar till. Det blir lite TT av det hela.Allt som Donald gör och som får ringar på vattnet ingår väl här i denna tråd?
Jag tänkte mer på din privatekonomi än trådens väl och ve.Allt som Donald gör och som får ringar på vattnet ingår väl här i denna tråd?
Tyvärr har nog alla pengar försvunnit i högfrekvens-courtage eftersom den nya administrationen i racerfart kör förslag åt alla håll och kanter samtidigt och musknappen Svara på buke ligger precis intill 1-Click Köp o Sälj och går i samma tempo som X uppdateras.Jag tänkte mer på din privatekonomi än trådens väl och ve.
Och om jag förstod det hela rätt, så var det för att de vägrade dela med sig av information till personer som inte hade behörighet att få den informationen?
Hur många amerikaner blev arbetslösa från en dag till en annan?
10235Hur många amerikaner blev arbetslösa från en dag till en annan?
Vad jag läst så finns det rapporter om att Musks springpojkar (som på riktigt i vissa fall var tonåringar!) installerade PRIVATA servrar för att hantera informationen. Någon som kommer ihåg vad som var problemen med Hillary Clintons mejlskandal.....?10235
Men det är nog inte riktigt så enkelt, de finns över hela världen och lagstiftningen ser olika ut på olika ställen.
Och sista ordet är inte sagt.
Man måste såklart förstå att ska man skattebefria de allra rikaste så måste det finansieras. Den illegale invandraren Musk har agerat igen i eget intresse.