Jag tycker inte det är orättvist, och jag tycker du tar i lite väl mycket när du säger att demokraterna öppet var för etnisk rensning.
Det finns två aspekter i detta. Den första, och i min mening viktigaste är egentligen frågan om hur mycket får det kosta att läget eventuellt förbättras något i Gaza med tanke på priset, demokratin håller på att nedmonteras (försöks iaf) i USA just nu, det är ett för högt pris.
Det andra är att det på riktigt känns.. dumt? Man kan absolut anse att demokraterna gjort ett kasst jobb, det säger jag inget om, men jag förstår inte i min vildaste fantasi hur man kan tro att det ska bli så mycket bättre med Trump.. Det är knappast någon hemlighet att han med entourage inte direkt har de varmaste känslorna inför bruna människor, eller invandrare, eller människor i andra länder över huvudtaget..
Trump har inte löst detta på något sätt, att läget är som det är just nu beror på en himla massa saker och
@Jeffery skrev ett jättebra inlägg om det. Hade situationen varit oförändrad ser jag inte hur palestinierna hade haft det bättre nu än vad de hade tidigare under demokratiskt styre.