Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Han gör en fin story om att USA ska städa upp alla vapen som hamnat där. Extra bra eftersom de är amerikanska så de känner till dem väl. Undrar om det där med att det ligger stora mängder amerikanska vapenrester har något samband med att Gaza är ett helvete just nu?

Ukrainare som inte gillar Ryssland i Krim, Donetsk och Luhansk kan nog också anmodas att hitta nya bostadsplatser i andra länder, så kan Ryssland ta över där och städa upp sina vapen som lika generösa. Universallösning det där.

Lite små nätta bekymmer med folkrätten bara.
Folkrätt schmolkrätt, SÅÅÅ woke. Det är nya tider nu. O_o

Folkrätt schmolkrätt, SÅÅÅ woke. Det är nya tider nu. O_o
Vet inte om jag ska sätta en skrattande eller gråtande emoji som respons. Men hey, det finns folk som kan tjäna pengar på börsen på det här eländet åtminstone så då är det väl okej? :up::up::up:

Hade jag kunnat resa tillbaka till lingonben anno november 2024 och berätta vad som händer hade hon trott jag var full, påtänd eller galen. Och då var hon ändå hyfsat beredd att tro det värsta om framtiden.

Men alltså även om alla palestinier nu skulle vilja bo någon annanstans så är det ju inte bara att flytta en befolkning till ett helt annat land hur som helst? Vad skulle i så fall vara Trumps lösning på att tvinga dessa länder ta emot sina nya invånare? Eller blir det tilltänka landet ytterligare ett territorium som det ska expanderas till kanske.. Hur många extrastater är vi uppe i nu? :meh:

Trump vräker ju ur sig den ena bisarra ide´n efter den andra ... för att lite senare dra tillbaka dem. Tänk alla tariffer t.ex. Jag tror han gör så; drar i för allt han kan, för att sen förhoppningsvis få igenom lättare versioner av ursprungside´n. Lite som att sätta ett galet högt pris på nåt, väl medveten om att det kommer att prutas, för att sen få det man egentligen förväntat sig. En slags taktik.

Kan inte ta in det, fy fan alltså. Det är så mörkt, det folket som lidit så läng, särskilt under det här folkmordet, och så har de fått börja vandra hem igen, och känna hopp. Sen tas allt bort. Varför ska de ens fortsätta förhandla?

Det blev ju ännu värre om amerikaner ska vara på plats, då drar sig nog många från att förklara krig. Det jag skrev om Jordanien blir potentiellt lite mer komplicerat om USA är mer direkt inblandade. Samma tänker säkerligen Iran.

Men det är fan nog nu. Tyvärr är ju Hezbollah försvagat och måste skydda södra Libanon från mer land grabs, om det blir så igen. Houthis är nog villiga, men frågan är hur många de är. Önskar att alla arabländer skickade mannar.
Israels avsikt att permanent ta över Gaza och fördriva de som bor där har varit ganska klar under lång tid och stöttades av Biden-administrationen även om det inte var officiellt, det nya är väl att USA skall gå in som direkt ägare (ockupationsmakt).

"I envision the world people living there, the world’s people. You’ll make that into an international unbelievable place. I think the potential in the Gaza strip is unbelievable, and it could be the riviera of the Middle East."

Vi ska alltså fördriva en befolkning från ett land för att.. bygga ett turistparadis. Rimmar också illa med "stick tillbaka dit ni kom ifrån" som den här crowden annars brukar gilla att säga..

För övrigt hoppas jag verkligen att alla de som menade på att rösta demokratiskt inte var ett alternativ pga deras svaga ställning i Gaza-frågan och därför såg Trump som det bättre alternativet får sig en riktig funderare nu.

Israels avsikt att permanent ta över Gaza och fördriva de som bor där har varit ganska klar under lång tid och stöttades av Biden-administrationen även om det inte var officiellt, det nya är väl att USA skall gå in som direkt ägare (ockupationsmakt).
Ja, och hade inte Biden-administrationen så beredvilligt försett Israel med i stort sett alla vapen de ville ha, så hade det liksom inte varit lika "lätt" för Trump att peka på Gaza är så förstört att det inte kommer gå att bo där.

• Gilla
Reactions: eyz
Ja, och hade inte Biden-administrationen så beredvilligt försett Israel med i stort sett alla vapen de ville ha, så hade det liksom inte varit lika "lätt" för Trump att peka på Gaza är så förstört att det inte kommer gå att bo där.
Hur tror du att det "nya", att USA går in som "ägare" kommer tas emot i (och av) Israel?

För övrigt hoppas jag verkligen att alla de som menade på att rösta demokratiskt inte var ett alternativ pga deras svaga ställning i Gaza-frågan och därför såg Trump som det bättre alternativet får sig en riktig funderare nu.
Det är så orättvist sagt, hade Harris vunnit hade det säkerligen inte ens varit eldupphör nu, istället hade det varit full fart på folkmördandet. Liksom, det är DEMOKRATERNA som sett till att Gaza i stort sett är obeboeligt nu. Hade de hanterat saken annorlunda så hade det inte varit lika lätt för Trump att föreslå det här nu. Visst, de hade nog i praktiken inte velat komma med något sånt här förslag (även om Biden i början av kriget faktiskt ville förflytta befolkningen i Gaza till Egypten!!!). Ska man läxa upp folk för att de inte pallade att rösta på alternativet som inte öppet var för etnisk rensning, men som istället kanske låtit Israel fortsätta döda hela jävla befolkningen av Gaza?

Det är så orättvist sagt, hade Harris vunnit hade det säkerligen inte ens varit eldupphör nu, istället hade det varit full fart på folkmördandet. Liksom, det är DEMOKRATERNA som sett till att Gaza i stort sett är obeboeligt nu. Hade de hanterat saken annorlunda så hade det inte varit lika lätt för Trump att föreslå det här nu. Visst, de hade nog i praktiken inte velat komma med något sånt här förslag (även om Biden i början av kriget faktiskt ville förflytta befolkningen i Gaza till Egypten!!!). Ska man läxa upp folk för att de inte pallade att rösta på alternativet som inte öppet var för etnisk rensning, men som istället kanske låtit Israel fortsätta döda hela jävla befolkningen av Gaza?

Jag vet att du VERKLIGEN är PRO Gaza... Men kul att du inte skyller på de som ska skyllas på... HAMAS !!! Utan enligt dej är enbart Israels fel. USA har bara 2 valalternativ att rösta på... INGEN av dem höll på "Hamas" ... Som är de som det om någon ska skyllas på är de skyldiga !

"I envision the world people living there, the world’s people. You’ll make that into an international unbelievable place. I think the potential in the Gaza strip is unbelievable, and it could be the riviera of the Middle East."

Vi ska alltså fördriva en befolkning från ett land för att.. bygga ett turistparadis. Rimmar också illa med "stick tillbaka dit ni kom ifrån" som den här crowden annars brukar gilla att säga..

"The worlds´ people" ... räknas Palestinierna in dit också? Så de kan flytta in igen/stanna kvar. Eller är de undantaget, måntro - vem som helst men INTE Palestinier!

Jag vet att du VERKLIGEN är PRO Gaza... Men kul att du inte skyller på de som ska skyllas på... HAMAS !!! Utan enligt dej är enbart Israels fel. USA har bara 2 valalternativ att rösta på... INGEN av dem höll på "Hamas" ... Som är de som det om någon ska skyllas på är de skyldiga !
Ja, det är Israel som fortsatt kriget med hjälp av USA, både sett till vapenleveranser och diplomatisk uppbackning. Hamas är ansvariga för 7 oktober, men de är inte ansvariga för något efter det. De erbjöd sig att återlämna civila gisslan mot att Israel inte skulle gå in med trupper redan dagarna efter.

Sedan är det befängt att tro att jag skulle vilja att något alternativ "höll" på Hamas i USAs val, däremot hade jag gärna sett ett alternativ som var emot folkmord, emot olaglig ockupation etc. och var seriösa gällande upprättandet av en palestinsk stat. Inget av det har med Hamas att göra.

Vad gäller USA så undrar jag, igen, vad Demokraterna gör i skrivande stund för att komma tillbaka. När Hillary Clinton förlorade, tänkte man ju att nu får de satsa hårt och verkligen hitta Den Ultimata Kandidaten, som har allt det Clinton tyvärr saknade, och mer därtill. Inget hände. Biden hade ju varit ok om han varit yngre, då var han vass som sjutton - och ung. Harris var bra, men för okänd - och kvinna..... Ett vågat drag men fungerade tyvärr inte. Så vad tänker de nu? VAD ska de hitta på för att komma tillbaka? Jag tror faktiskt detta är en jättechans för Demokraterna, då Trump verkar helt galen och har storhetsvansinne. Kan de inte vara lite smarta??? Så vi slipper sånt här? Just nu är det mest tystnad från de leden.

Som att Israel inte har någon skuld alls i att Hamas fortsätter att ha stöd? Israel har enbart skött sig exemplariskt, och inte betett sig som svin mot palestinier etc? Nej, alla är ansvariga för situationen som är just nu. Framförallt är det ju Israels nuvarande regering minst lika skyldiga som Hamas, bägge parter piskar på att få mer och mer våld på "fienden".

Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta och symboliskt kastar sedan ut det till publiken. Han har alltid framstått som klumpig och ryckig när han framträder framför publik som här.

Sådan här retorik, att Musk gör Hitlerhälsning osv., från motståndarsidan har varit i legio mot Trump men får precis motsatt effekt, man kollar upp och ser att det inte stämmer och då tänker man om det här är ljug kan annat som sägs också vara ljug och trovärdigheten hos avsändaren försvinner.

Och då är det ändå få som är mera kritiska mot de här superrikas inflytande än jag.
Nu är det Grönland och Kanada, som kanske kan vara lite mer snack än allvar. Men han pratar också om att rensa Gaza för att bygga semesterbyar. Bra att minnas att Trump senast godkände Marockos ockupation av Västsahara.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka