Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Jag ställde frågor till dig och du får det till att jag "tar det personligt". Ok. Noterar det och det uteblivna svaret om 6 januari.

Det är så himla knepigt att överhuvudtaget föra en diskussion när de som för fram avvikande åsikter i hög grad inte svarar på frågor (och delvis svarar på annat än det som skrivits).
Skrev om det tidigare men kan upprepa, att de som i princip bara gjorde en rundvandring inne i Capitolium benådas är inte orimligt, däremot inte de som inte använde våld eller vandaliserade. Tror många i USA delar den synen också.

Skrev om det tidigare men kan upprepa, att de som i princip bara gjorde en rundvandring inne i Capitolium benådas är inte orimligt, däremot inte de som inte använde våld eller vandaliserade. Tror många i USA delar den synen också.

Men du köper ju magas narrativ rakt av om du tror att många dömdes för att ha gjort en rundvandring. Det var ett försök till statskupp.

Att försöka få till läger, anti-Trump eller för Trump är fel väg att gå, det är precis det jag argumenterat mot hela tiden. Det är inte heller så i en diskussion att man skall avkrävas "svar" för att utifrån dem skall dömas utan en diskussion handlar om att framföra argument.

Nu var jag snäll och svarade men det finns egentligen ingen anledning att göra det när man får inför den typen av "ställa mot väggen"-frågor.

Det blir väl inte bättre för att det är "många mot en"? Du kan ju se hur tonläget ändrats under det senaste halvåret eller så, i synnerhet sedan han vann valet, helt annorlunda nu hos många inom media hur Trump beskrivs och tilltalet mot honom. Som han själv sa: nu vill alla ställa sig in hos honom.
Du menar att du inte fattar att folk ändrat tonläge för att de är RÄDDA FÖR SIN EGEN SÄKERHET?

Du har rätt, vilket är en del av problemet. Han är inte vald ändå har han plötsligt fått en enorm makt att utföra saker som normalt tillhör den valda politiska makten, och genomför det med noll respekt för människor, lag och ordning.

Förvånade borde vara sig jag eller amerikanska väljare vara. Men det är ett fascinerande snabbt pågående haveri av demokratin i en stormakt.
Det är i stort sett en statskupp det handlar om.

Musk har tillskansat sig kontrollen över stora delar (allt?) av de federala finanserna, och avser själv bestämma hur de ska användas.

Enligt en lista från ICE ska 1,4milj olagliga invandrare deporteras ut ur USA till olika länder världen över. Där ingår 120 svenskar. Är det gängkriminella som ska tillbaka till Sverige? Enligt Fox har man frihetsberövat 7400 personer på kort tid i olika delstater
Olaglig innebär inte kriminell, svenskarna vet jag inget om men störta delen av dom som deporteras är arbetare som har jobb få vill ha till en lön ingen annan kan tänka sig.
Ska bli lite underhållande nu när vita amerikanare tar dessa jobb.

Är även röster nu som är att återinföra slaveri ingen i USA för att kunna sänka priser på varor. Eftersom 'alla' som ska deporteras först ska till guantanamo så är det möjligt att det åter blir slavar som går göra jobbet, fängelseslavar.

Olaglig innebär inte kriminell, svenskarna vet jag inget om men störta delen av dom som deporteras är arbetare som har jobb få vill ha till en lön ingen annan kan tänka sig.
Ska bli lite underhållande nu när vita amerikanare tar dessa jobb.

Är även röster nu som är att återinföra slaveri ingen i USA för att kunna sänka priser på varor. Eftersom 'alla' som ska deporteras först ska till guantanamo så är det möjligt att det åter blir slavar som går göra jobbet, fängelseslavar.

Störta delen är ju dessutom folk dom kommit dit på studentvisa och sedan fått jobb och inte åkt hem. Inte folk som smugit sig över gränsen

Å andra sidan har Trump kallats för fascist och en hel del annat av motståndarsidan så vem vet vem som är värst i det racet, ingen kan ha missat det.
Ser du verkligen ingen skillnad alls på att hävda att en politiker skulle dras till en specifik politisk ideologi (fascist) och att använda nedsättande öknamn ("Newscum")?

I själva verket är det nämligen två helt olika saker.

Äh Musk ser bara till att vara ännu mer i "rampljuset" så han med kan kandidera för president sen.
Kan Trumo kan säkert Musk... Och om ni tycker Trump är illa ????

Ni vet vart ni såg det först ! :p

Äh Musk ser bara till att vara ännu mer i "rampljuset" så han med kan kandidera för president sen.
Kan Trumo kan säkert Musk... Och om ni tycker Trump är illa ????

Ni vet vart ni såg det först ! :p
Trots att han inte är född amerikan (och de facto illegal immigrant) vilket är emot konstitutionen?

Trump och Musk är just nu till paketpris och det amerikanska folket köpte paketet, och The Magnificent Two har satt igång med att demontera demokratin på ett ganska bisarrt sätt.

1738681294019.webp

Senast ändrad:
Trots att han inte är född amerikan (och de facto illegal immigrant) vilket är emot konstitutionen?

Trump och Musk är just nu till paketpris och det amerikanska folket köpte paketet, och har satt igång med att demontera demokratin på ett ganska bisarrt sätt.

Lagar och regler är väl bara till för de som INTE är ledningsposition ? Trump ser säkert till att det blir möjligt !
Jag anser INTE att Trump är "frisk", jag går helt emot benådningen av 6 januari. (den är ju sjuk på riktigt !!)
Jag ser personligen mer kopplingar till hur Putin tog över Ryssland, dvs hur Trump är mer lik Putin än inte lik Putin.
Och personligen tror jag på ett nytt "kalla kriget" med dessa "stormaktsledare" som är Putin, Trump, China och Nordkorea...

Fredsduvan Trump började förvisso positivt med eldupphöravtal, men i takt med att han verkat mer och mer seriös angående att förflytta palestinier från Gaza så spricker det lite i fogarna. Jordanien ska tydligen vara beredda att förklara krig med Israel om de kommer tvångsförflytta palestinier innanför deras gränser och om extremhögern i Israel gör slag i saken och på något vis förstör al-Aqsa så är det också casus belli. https://www.middleeasteye.net/news/...l-if-palestinians-expelled-into-its-territory

Även om jag vet att det delvis för att Jordanien inte skulle klara av en stor införsel av flyktingar, så blir jag nästan tårögd av att läsa att NÅGOT land verkar förbereda sig på att, högst motvilligt, agera mot de här ohyggliga orättvisorna. Sedan vill jag såklart inte ha mer krig, men jag vill inte heller att precis alla länder lägger sig helt platta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka