Jag uppfattar dem som skriver om relativisering i svar till mig, som att de skriver det som svar på just det jag skriver om. Annars förstår jag inte varför de skriver det som svar till mig utan att förtydliga att de inte syftar på det som jag skriver.
Sedan finns det några exempel, som i diskussionen med
@Mkb, där jag tror att hen helt kanske missförstått mig och är kvar i det missförståndet i de fortsatta inlägg.
Men det finns också inlägg där jag inte kan tolka deras svar till mig på annat sätt än att det enda sättet att inte vara en sån som trivialiserar nazism, är att tycka att det som kan ses på film från scenen till 100% procent ska klassas som en hyllning till just nazismen. Samt att det också är mycket viktigt att fortsätta diskussionen om dessa bilder från denna dag, för annars trivialiserar man nazismen.
Jag kan förstå hur du menar med att många idag inte har tid/ork att ta sig igenom längre resonemang och politiska debatter som inte bara består av oneliners och pajkastning. Men jag kan inte se att det skulle vara en lösning att tänka att vi övertygar alla dessa genom att skippa diskussionen och istället förenkla budskapet till "han gjorde ett heilande, därför borde du inte lyssna på honom", när det finns
så mycket att berätta om Musk som borde leda till exakt samma slutsats, men lite mer underbyggt än att hänvisa till ett kort filmklipp utan ljud?