Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Gah! hörde på jobbet (antar att det står ngnstans i tråden och jag missat) våra svenska AP -fonder äger massiva mängder Tesla aktier, 9 miljarder? och de köper på sig mer nu. Alla andra nordiska länder som har lite moral säljer av. LO äger tydligen också en hel del trots att de strejkar mot Tesla. De har ingen som helst moral eller självbevarelsedrift :( (eller ok självbevarelsedrift har de väl, men vårapensionspengarbevarandedrift :(. Verkar stämma det jag lärde mig på ekonomen, att pensionsfonder är de vidrigaste aktieägarna ever. Skiter fullkomligt i allt som ett annat hajstim.
Är du säker på att det är en AP2-fonds-tjänsteman som satt och tyckte att det var köpläge, och inte bara en AP2-bot, som tidigare blivit tillsagd att köpa då aktien går under just den här nivån?

Det torde vara en viss nivåskillnad i skämmighet.

Som sagt vi HADE tänkt åka till USA i höst, men redan när Trump började balla ur så insåg vi att "nope det ska vi inte göra" ... Synd för saknar att åka dit, har vänner jag brukar besöka varje år men inte vart där sen 2019 iom covid och att vi inte kunnat ta ledigt på samma sätt iom nya jobb... Så i år har vi äntligen både tid och pengar men nope...

Gah! hörde på jobbet (antar att det står ngnstans i tråden och jag missat) våra svenska AP -fonder äger massiva mängder Tesla aktier, 9 miljarder? och de köper på sig mer nu. Alla andra nordiska länder som har lite moral säljer av. LO äger tydligen också en hel del trots att de strejkar mot Tesla. De har ingen som helst moral eller självbevarelsedrift :( (eller ok självbevarelsedrift har de väl, men vårapensionspengarbevarandedrift :(. Verkar stämma det jag lärde mig på ekonomen, att pensionsfonder är de vidrigaste aktieägarna ever. Skiter fullkomligt i allt som ett annat hajstim.
Jag tar ett exempel, en global indexfond, som länge ansetts vara ett bra fondalternativ att för spara pengar över hela världen baserat på att få jämn riskspridning. Det innebär automatisk att störst del sparas i USA och av den delen sparas störst del i del i de största företagen i USA. Vilket innebär att en stor del hamnar i Tesla.
Om man då säger att man inte vill spara i Tesla så är det inte längre en global index-fond utan mer av en aktivt förvaltad fond som leder till att man får betala en betydligt högre avgift.

Här får du en rörig sammanfattning på 11:40 på Youtube.
Men jag rekommenderar dig att se hela talet oklippt på textad orginalfranska, då åtminstone jag fick reda på detaljer jag inte kände till, eller fick verifierat.

Har du länk? Det är fasen hopplöst att försöka få hela på franska utan en dum engelsk röst som vrålar över det :( (måste ställa om hela telefonen igen till franska för att få bra resultat när jag googlar antar jag, men det är drygt på andra sätt :laugh: )

Är du säker på att det är en AP2-fonds-tjänsteman som satt och tyckte att det var köpläge, och inte bara en AP2-bot, som tidigare blivit tillsagd att köpa då aktien går under just den här nivån?

Det torde vara en viss nivåskillnad i skämmighet.
Nej inte alls. Så är det ju onekligen, olika skämsnivå. Läste ngt i Aftonbladet eller ngt.

Har du länk? Det är fasen hopplöst att försöka få hela på franska utan en dum engelsk röst som vrålar över det :( (måste ställa om hela telefonen igen till franska för att få bra resultat när jag googlar antar jag, men det är drygt på andra sätt :laugh: )
Ja.
Jag började med en länk, men blev ombedd med att finna en sammanfattning. Som du nu hittat. Så stega lite bakåt.

Det är Elon Musk som är bitter över sin dotter som han ville behålla som son.
Där verkar bara män och därmed söner räknas.

Så oerhört medeltida.

Ja, det verkar som att de specifikt valde ut "XY-embryon" när de gjorde IVF (Vivian och hennes tvilling och sedan trillingpojkar efter det).

Från Vivians threads:

"My assigned sex at birth was a commodity that was bought and paid for. So when I was feminine as a child and then turned out to be transgender, I was going against the product that was sold."

:yuck:

Det blir ju ännu mer förvirrande när Trump inför tariffer och sedan skjuter upp dem, inför dem igen ännu högre, och kommer antagligen att börja göra undantag. Förvirrar marknaden rejält eftersom de inte kan förutse vad han kommer göra i framtiden.

Det blir ju ännu mer förvirrande när Trump inför tariffer och sedan skjuter upp dem, inför dem igen ännu högre, och kommer antagligen att börja göra undantag. Förvirrar marknaden rejält eftersom de inte kan förutse vad han kommer göra i framtiden.
Det blir så när en söndercurlad sexåring inte ögonblickligen får som sexåringen vill.

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 2
Svar
32
· Visningar
2 395
Senast: Sel
·
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
60 662
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka