Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Dax att skriva om Artikel 5 så att det bara gäller länder som kan betala 5% av sin BNP på försvar då Donald kräver mer
Inte för att det är meningsfullt att fråga dig saker eller försöka få dig att diskutera eftersom du kör med proklamationer men för att tydliggöra för andra som kanske inte vet sanningen så svarar jag ändå.
USA lägger INTE 5% av sin BNP på sin krigsmakt. Ska de göra det lär de gå i konkurs.

Nu blir jag ju nyfiken på hur du ser på AOC? (Du har säkert skrivit det förr, jag har dålig koll bara.)
Jag gillar henne! Hon hör också till de jag tror skulle kunna vara framtiden i partiet (om hon fick en chans, hon blev ju dissad av sitt parti ganska nyligen när hon kandiderade till en höjdarposition i en tung kommitté). Gillar hennes ganska hands-on approach till de hon representerar, och att hon lyckas tilltala Trump-väljare, inte för att hon ger avkall på sina värderingar, utan snarare för att hon uppfattas som tillräckligt antietablissemang. Hon har också varit en av de mest effektiva kommunikatörerna nu när stora delen av partiet sover.

Sedan har väl hennes lyskraft varierat lite senaste åren, när hon försökt ta sig fram mer i partiet så har hon ju varit lite mindre attraktiv för väljare - men det är ju liksom så det fungerar. Nu tycker jag att hon är på uppsving igen.

Vi har pratat om det här, ta dina mediciner enligt föreskrift och skölj inte ner dem med smuggelsprit. Din verklighet blir inte verkligare för att du äter lustiga små svampar, det bara känns bra när du inte orkar IRL. Testa att sova lite så har resten av världen hunnit ikapp dig. :up:
Det där är ett bra gott råd som många borde ta till sig.

För egen del så praktiserar jag "sova först".
Det är mycket effektivt.

Tagga ned nu.
Trump kräver för han inte fattar hur det funkar, han tror det är gratis beskyddarpengar rätt in på hans konto.

Och så är det inte.
Varför först raljera mot mej och sedan ändra så att det inte ska uppfattas som personligt påhopp på mig. Du kör en del sånna fula trix mot mig

Lagförslaget “Golden Age Act of 2025” har skickats in till den Amerikanska Kongressen. Går det igenom kommer en bild på Donald J Trump istället att pryda alla 100$ sedlar från 2028.

Varför först raljera mot mej och sedan Varför först raljera mot mej och sedan ändra så att det inte ska uppfattas som personligt påhopp på mig. Du kör en del sånna fula trix mot mig
Raljera mot dig?
Raljera mot Trump hade jag förstått.
Även om den biten är dagsens sanning.

I veckan bekräftade Vita huset att USA omedelbart stoppar sitt militära stöd till Ukraina, men att det kan hävas om fredsförhandlingar inleds.

På fredagen kom även besked om att USA pausat Ukrainas tillgång till amerikanska satellitbilder, som använts för att följa ryska förflyttningar och uppskatta skador efter attacker.

– Det finns en påtaglig risk att Ryssland nu får en ökad effekt och att fler ukrainare dör eftersom USA har dragit bort underrättelsestödet. Men det betyder inte att Ryssland skulle ha fått något omedelbart övertag av det, det sker på sikt, säger Joakim Paasikivi.

Han säger att en intressant fråga framöver blir hur USA väljer att agera mot Europa. Det indragna militära stödet från USA syftar till att tvinga Ukraina till förhandlingsbordet, men nu har stödet till viss del ersatts av europeiska länder.

– Jag undrar när de amerikanska repressalierna kommer mot Europa. Det är mer intressant än att försöka tolka Trumps retorik, säger Joakim Paasikivi.

Källa SvD

Vad tror ni om det rapporterade grälet mellan Rubio och Musk? Normalt för vilken administration som helst, eller ett tecken på nåt?

(New York Times rapportering om detta fick mig att falla till föga och teckna prenumeration, trots att jag lovat mig själv att inte göra det för att NYT är så sjukt besvärlig att säga upp. Men deras journalistik och journalister får vara värda det, ett tag.)

Vad tror ni om det rapporterade grälet mellan Rubio och Musk? Normalt för vilken administration som helst, eller ett tecken på nåt?

(New York Times rapportering om detta fick mig att falla till föga och teckna prenumeration, trots att jag lovat mig själv att inte göra det för att NYT är så sjukt besvärlig att säga upp. Men deras journalistik och journalister får vara värda det, ett tag.)
Om jag minns rätt.

Musk tyckte inte Rubio avskedat många nog (han hade mest förtidspensionerat folk) . Trump gav Rubio rätt och sa att ansvariga för departementen var huvudansvarig och Musk endast rådgivande.

Trump grep väl in till slut och sa att ministrarna var ansvariga och Musk skulle återgå till att vara rådgivare. Återstår att se om han håller fast vid det.

Det är garanterat en normal företeelse i vilken administration som helst - men det här är ju inte en normal administration så svårt säga vad det betyder, eller om det blir några konsekvenser åt något håll.

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 2
Svar
30
· Visningar
2 248
Senast: Jeffery
·
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
60 577
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hitta rätt bett till travare
  • Lymfangit
  • Ridskoleryttare
Tillbaka