Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Jag är ganska säker på att den här franska parlamentarikern Claude Malhuret är väl insatt i vad som sades under "Leaders’ summit on Ukraine" i London i söndags. Han summerar rubbet på 8½ minuter, och är måttligt imponerad av Trump och hans ketamine-fuelled buffoon.

Kan du sammanfatta? Jag vägrar att öppna länkar till nazistens plattform och på så sätt skapa mer trafik till den.

Kan du sammanfatta? Jag vägrar att öppna länkar till nazistens plattform och på så sätt skapa mer trafik till den.
Här får du en rörig sammanfattning på 11:40 på Youtube.
Men jag rekommenderar dig att se hela talet oklippt på textad orginalfranska, då åtminstone jag fick reda på detaljer jag inte kände till, eller fick verifierat.

När jag letade upp sammanfattningen ovan, snubblade jag över de här 26 minutrarna av MSNBC’s Lawrence O’Donnell sågar Trumps ekonomiska politik vid fotknölarna:
Återkommande analys på olika topics är "Han har ingen som helst koll på hur det här funkar".

Tycker att det är ganska talade för hur fucked up de demokratiska höjdarna i kongressen och senaten hanterar Trump den här gången, när tom. Bill Kristol som nu är vid the Bulwark som ju är en ganska konservativ republikan sedan innan, stöttar Al Greens protest mot Trump vid hans State of the Union-tal. Ex-republikaner och mer moderata personer tenderar ofta att vara de som avskyr när någon stör ordningen och förespråkar istället "god ton", men nu är det ett antal demokrater som röstat med sina republikanska kollegor i representanthuset för att tillrättavisa Green...

Jag tycker tvärt om att det finns en tillfredsställelse i att plattformen förmedlar kritisk information om ägaren.
Han kan gott stå för den spridningen av information.

Jag tycker tvärt om att det finns en tillfredsställelse i att plattformen förmedlar kritisk information om ägaren.
Han kan gott stå för den spridningen av information.
Ägaren till plattformen har enligt uppgift deletat Claude Malhurets orginaltweet,
vilket har hjälp till att sprida talet på alla möjliga och omöjliga ställen.

Men jag rekommenderar att finna hela talet i ett sträck, utan massa störande sidokommentarer från andra håll. Gubben har stenkoll, och klipp och kommentarer gör att viktiga detaljer försvinner.
Google "Claude Malhuret speech" gör att man kommer långt i sina eftersökningar.

Här är listan på de termer som numera inte får förekomma i sjukjournaler, enligt en CDC researcher som mailat Washington Post:

Bioligically female
Pregnant person
LGBT
Transsexual
Transgender
Non-binary
Assigned male at birth
Assigned female at birth

Nu har ytterligare en vidrig grej Trump lovat börjat inträffa, ICE arresterade en pro-palestinsk aktivist som har hjälpt till med att förhandla mellan demonstranter och Columbia. Han har ett permanent uppehållstillstånd och har inte gjort något olagligt. Men ändå vill de deportera honom. Det fina i kråksången är väl att demokrater i kongressen faktiskt reagerar. Tror faktiskt att det här hade kunnat hända under Biden/Harris också, men då hade motståndet varit ljummet...

Hoppas verkligen att det löser sig trots allt, hans fru är gravid i åttonde månaden så det blir ännu mer omänskligt hanterande. Lägger till att de hotade med att arrestera frun, som är en amerikansk medborgare.

Här är listan på de termer som numera inte får förekomma i sjukjournaler, enligt en CDC researcher som mailat Washington Post:

Bioligically female
Pregnant person
LGBT
Transsexual
Transgender
Non-binary
Assigned male at birth
Assigned female at birth
Det är Elon Musk som är bitter över sin dotter som han ville behålla som son.
Där verkar bara män och därmed söner räknas.

Så oerhört medeltida.

Det är Elon Musk som är bitter över sin dotter som han ville behålla som son.
Där verkar bara män och därmed söner räknas.

Så oerhört medeltida.
Det är liksom inte bara Elon Musk, högern i USA har lagt enormt mycket tid på att tala om transpersoner som ett hot och lägre stående människor i flera år. Vi ser hur det spillt över i transpaniken som återfinns i Sverige också. UK är ungefär lika vidriga som USA, men ursprungligen kommer trenden från katolska länder i Sydamerika.

Det här blir nog veckans mest spännande event.
https://bloomingtonian.com/2025/03/...-2025-in-protest-of-project-2025-and-va-cuts/

Trump-VeteransMarch.webp

Gah! hörde på jobbet (antar att det står ngnstans i tråden och jag missat) våra svenska AP -fonder äger massiva mängder Tesla aktier, 9 miljarder? och de köper på sig mer nu. Alla andra nordiska länder som har lite moral säljer av. LO äger tydligen också en hel del trots att de strejkar mot Tesla. De har ingen som helst moral eller självbevarelsedrift :( (eller ok självbevarelsedrift har de väl, men vårapensionspengarbevarandedrift :(. Verkar stämma det jag lärde mig på ekonomen, att pensionsfonder är de vidrigaste aktieägarna ever. Skiter fullkomligt i allt som ett annat hajstim.

Såklart verkar Musk skylla attacken mot twitter på Ukraina, trots att den pro-palestinsk hackergruppen Dark Storm Team tagit på sig överbelastningsattacken (och de har gjort liknande saker förr).

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 2
Svar
30
· Visningar
2 252
Senast: Jeffery
·
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
60 582
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka