derficutly
Trådstartare
Vad vet ni om Domynsky xx ? Har du en avkomma? Hur är den? hur är hingsten? Har någon bild på honom?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Domynsky importerades i början av 90:talet av Tynell/Stall Lambada, han var en hingst av mindre modell, ca 155cm (snarare knappt...) bra löpstam men hade väl inte speciellt många bra avkommor efter sig i england, här i sverige hade hans avkommor blandat resultat, vår uppfödning (undan ett Roman Way-Calibansto) f 94 blev liten och inte speciellt bra på banan, eftersom Domynsys stam var *liten* i flera generationer så hade han säkert passat bättre i ridponnyaveln än fullblodsaveln./MaddeVad vet ni om Domynsky xx ? Har du en avkomma? Hur är den? hur är hingsten? Har någon bild på honom?
Domynsky togs in för fullblods/löpavel till sverige, och hans språngavgift dom första åren var ganska saftig, men tyvärr levde han ej upp till förväntningarna, för övrigt lämnade hans exteriör en hel del att önska, jag kan bara uttala mig om våra egna uppfödningar och andra avkommor efter honom som jag sett, och av dom har alla varit småväxta och ej speciellt framgångsrika på banan. Din avkomma efter honom är säkert en fin häst, men det generella omdömet om den hingsten inom galoppkretsar är mkt pengar för lite häst, vilket visas genom att han ej fick så många ston. Däremot har avkommornas temperament genomgående varit mkt bra och trevligt, men tyvärr vinner du inga lopp genom att ha ett trevligt temperament, hästen måste ha vinnarskalle och vara snabb också./MaddeDet må hända att Domynskys avkommor kanske inte har haft så bra resultat på galoppbanan, men för den saken skull tycker jag inte att han är mindre lämpad för fullblodsaveln på ridhästsidan. Min 2,5-åring mäter i dagsläget ca 160, och har därmed en vettig storlek, och han växer fortfarande. Dessutom har han bra gångarter (även traven), men huruvida dessa är från Domynskys eller Informants sida kan jag inte svara på.
Däremot har avkommornas temperament genomgående varit mkt bra och trevligt, men tyvärr vinner du inga lopp genom att ha ett trevligt temperament, hästen måste ha vinnarskalle och vara snabb också./Madde