Jag blir dömd för mitt arbete varje gång det kommer på tal, så pass att jag undviker in i det längsta att berätta om det. Har dessutom två jobb vilket tydligen (?) anses sämre också.
Jobbar på ett lågstatus jobb och har gjort det i många år utan att byta. Jag under tiden pluggat lite då och då men annars har jag haft de två jobben.
Folk fattar inte varför jag är kvar, varför jag inte söker annat och hur jag orkar men för mig fyller det här jobbet fler punkter på plussidan än minussidan. Bor 5 minuter ifrån jobbet, jättesmidigt schema där du kan byta hur och när du vill, hinner med hästarna under dagtid, kollegorna är vänner och det är lagom socialt. Jag älskar att jag har hur mycket tid som helst till hästarna, aldrig problem med hovslagaren, veterinär, träningar eller tävlingar. Det gör att jag kan ha min häst uppstallad i eget stall istället för på anläggningen där det alltid är drama.
Nackdelarna är att andra ser ner på det (skäms när jag träffar gamla bekanta på jobbet) och fine, lönen kan vara högre men jag kan ändå spara och leva som jag vill.
Skulle jag söka nytt och vill jobba i samma ort blir det hemvården, all cred till de som orkar jobba där, ni är fantastiska, men jag vägrar. Annars blir det pendla till stan 45 minuter bort och det tar emot mer än jag kan se fördelarna med.
Kommer på mig själv att ursäkta mitt val av arbete.