R
Raderad medlem 6459
Men jag tycker vidarespinningen är lite störig faktiskt . För frågan är så himla tydlig: dömer du någon pga dess yrke? Och då svarar många näää, men om nån är en sjöman så är han ju aldrig hemma och då funkar inte vår relation. Men jaha, det har ju ingenting (egentligen) med trådstarten att göra. Tror @tott är den enda som faktiskt svarat rakt upp och ner "ja, jag väljer bort människor som har yrket X".Nu när tråden spinner vidare..
För mig är det så himla uppenbart att man är en tänkande person och därför har idéer och bilder av människor baserat på deras yrke. Det är ju omöjligt att gå omkring som om om man vore nyfödd och inte hade en enda association till olika yrkesgrupper, eller tankar om vilka man typer av personer man matchar med. Men steget är ju väldigt långt, tycker jag, till att faktiskt aktivt välja bort trevliga människor ur sin bekantskapskrets för att de har fel jobb, eller som TS beskrev, försöka uppmuntra vänner till att byta från jobb de älskar för att man tycker att jobben är för ocreddiga.
Obs inte egentligen riktat till dig, bara hängde upp mitt svar på ditt lilla citat eftersom det var en smidig ingång .