F
Frajda
Får en domare döma sin egen elev?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får inte döma en elev som man tränar regelbundet. Enligt domarutbildaren här i Halland räknas regelbunden träning som en gång i veckan.
Jag får dock inte rida träningar som min tränare dömer, för henne . Då tränar jag ändå bara varannan vecka tre pass per månad (två olika hästar dessutom).
Varför skulle det vara skillnad på en gång i veckan och varannan vecka, räknas man inte som elev då eller ?? Det är ju helt sjukt
Jag håller helt med och det gjorde domarutbildaren också. Men det är dressyrkommitén som kommit fram till att en gång i veckan är riktlinjen.
Men som sagt, jag personligen rider inte klasser som min tränare dömer.
I vår klubb ( som hade tävling nyligen) tävlade vår ordförande i en klass som hennes tränare dömde.
Detta efter att det dragits i långbänk i styrelsen samt att det klubbades igenom OK, hon red dessutom utom tävlan men ville testa vingarna på pållen.
Vi övriga i styrelsen såg inga problem med detta.
Tror dessutom att den bedömningen gjordes hårdare eftersom tränaren är sträng och visste fallgroparna