Lottch

Trådstartare
att sätta på halsbandet med hundens namn och telenr, vart har ni köpt era?

Jag har haft de små spionrullarna innan och satt på min hund, men de lyckas alltid skruva av sig själva och ramla av. :/

Sv: Dogtag

Jag har köpt en liten metall bricka utformat som att ben, på Globen mässn. Vet också att dom finns på många andra mässor! Men det kanske inte var en sådan du menade?

Några har jag köpt hos idbrickor.com. Den senaste köpte jag i en hund- och kattshop där de graverade på plats.

Köpte min idbricka till Legolas på Idbrickor.com. Han har ett jättefint litet hjärta med namn och telefonnummer på.

Jappe har sitt Vibrihalsband med både namn och telefonnummer broderat på.

Jag har köpt genom idbrickor och senast på min hundaffär Dogz. Rekommenderar att du tar en skrivstil som är lite tjockare och inte sirlig för det kan vara svårt att läsa på brickorna om det är någon som hittar din hund. Det kan vara lite stressat vid ett sånt tillfälle och då ska man underlätta för upphittaren så bra det går.
Jag har själv råkat ut för att knappt kunna läsa på en bortsprungen hunds idbricka.

Tack för alla svar!

Vad har ni beställt för material? Kollade på Idbrickor.com och de hade ju mässing, aluminium, rostfritt och plast. Funderar på rostfritt eller plast, då min hund spenderar extremt mycket tid i vattnet. :)

Sådana rullar har Izor också haft, vet inte hur många som försvann innan vi köpte en rund metallbricka i en djuraffär.
Medan vi väntade så brände personalen in Izors namn och vårt telefonnummer på denna bricka.

Jag trodde det var mässing, men nu har brickan börjat bli skavd i kanterna - så mässing är det inte.

Jag har alltid haft mässing i mina brickor från idbrickor.

Tack för alla svar!

Vad har ni beställt för material? Kollade på Idbrickor.com och de hade ju mässing, aluminium, rostfritt och plast. Funderar på rostfritt eller plast, då min hund spenderar extremt mycket tid i vattnet. :)

Jag har alltid haft rostfritt på mina brickor. Har funkat bra, men det är klart att det blir lite repigt.

Nej, aldrig mer en sån. Den han tappade nu hade han haft i 2dagar bara dessutom.. :crazy:

Men nu har vi beställt två stycker fina brickor, som förhoppningsvis kommer att sitta kvar längre. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 028
Senast: MML
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
483
Senast: Jeps
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 620
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka