Det här! Det är kanske en person som har tagit det bra när jag sagt till, annars blir det som du skriver. Jobbar också inom vården och ja... det står på våra kallelser att man ska undvika parfym men när inte ens personalen klarar det. Vissa patienter ska vi inte ens tala om.Jag har kollegor som luktar så starkt av parfym så jag börjar hosta. Och säger jag till, mycket snällt och försiktigt, så blir det ett evigt tjat. Då ska det varje dag frågas om dom haft på för mycket. Vi jobbar inom vård....SLUTA spraya parfym. Även handkräm kan lukta såpass så det mina ögon tåras. Varför är det någon mänsklig rättighet att lukta 5 m bort?
Jag är riktigt doftkänslig/allergisk och får fysiska symtom men det verkar väldigt svårt att förstå för gemene man. Inte ens min (blivande ex) sambo kan förstå detta, hon har anpassat sig men det ska gnällas och tjatas och ifrågasättas som att det är något man hittar på. Och som att det är, som du skriver, en mänsklig rättighet att ha parfym på sig. Jag hoppas verkligen min son förstår detta när han blir äldre...