Monstermom
Trådstartare
Min dammsugare har börjat göra något märkligt: om man stöter till den, den ruskar över en tröskel, man vänder den för häftigt, eller man ställer ner den med minsta lilla duns, så "dör" motorn. Den varvar ner så mycket att den knappt suger alls, och står liksom och kämpar och känner sig för om den kan/vågar/vill börja jobba igen. Ibland hämtar den sig rätt kvickt och det går att städa vidare, ibland självdör den igen så fort det blir någon belastning (suger för fullt i luften, men sätter man ner munstycket mot något blev det för svårt), och ibland får man stänga av den och vänta ett tag för att den ska bli normal igen.
Den är ungefär fyra år gammal, en Philips FC9170. Den har varit underbar (suger så jag är rädd golvet ska lossna ibland
), men jag vet inte vad jag ska med en dammsugare till som mest vill sitta still mitt på golvet och humma för sig själv... Går den att rädda tror ni? Jag misstänker att lämna in den på reparation någonstans skulle kosta nästan lika mycket som att köpa något nytt, så förhoppningen är väl att det ska vara något man kan fixa själv... Någon som känner igen felet? (Eller vill tipsa om en ny dammsugare.
)
Den är ungefär fyra år gammal, en Philips FC9170. Den har varit underbar (suger så jag är rädd golvet ska lossna ibland