Dödad på grund av sina instinkter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dödad på grund av sina instinkter

Mina barn ska inte behöva leva med en sexkilos attackerande tupp och få hacksår på benen varje dag. De vågade inte gå ur huset till slut.
Då är det tuppen som ryker.

Då gör man som man bör göra med hunden: man håller barnen och tuppen ifrån varandra.

Bara för att den bet ett barn den här gången så kan den likaväl välja en vuxen nästa gång.
Har de en gång börjat så spelar det ingen roll om det är barn eller inte.

Bort med hunden.....

Bara för att den bet ett barn den här gången så kan den likaväl välja en vuxen nästa gång.
Har de en gång börjat så spelar det ingen roll om det är barn eller inte.

Och det baserar du på vad?

Den här hunden har aldrig bitit någon någonsin.

Då gör man som man bör göra med hunden: man håller barnen och tuppen ifrån varandra.

Japp. Och eftersom barnen ville fortsätta kunna vara utomhus fick tuppen bli nackad.
Djur som inte går att ha ihop med mina barn har ingen plats på min gård.

Jag tyckte inte heller om att bli anfallen varje gång jag skulle hämta ägg.

Nä..inte tidigare men nu har den ju gjort det, eller vad var det tråden handlade om?

De får många gånger "mersmak" och har hittat ett nytt sätt att säga ifrån på. Nästa gång behöver det inte handla om så mycket för att den ska bita igen.

Jag har tre barn och tre hundar, och hade aldrig placerad om en hund som huggit nån av barnen. Jag hade valt att avliva.

En hund som hugger en familjemedlem är inte en ok hund i dagens samhälle....

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 795
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 857
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 716
Senast: Intejag
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka