Döda ungar

H

HallonDoft

Jag har snart bombat hela forumet med mina frågor!! :o
I alla fall tog vi hem en kompis igår till våran hittekanin Doris.
Men jag såg på kvällen när vi kom hem att nya kaninen var lite röd i baken, jag som inte kan något direkt om kaniner tänkte att kaniner kanske som hundar löper men fick snart reda på här på Buke att det gör dom inte!

I morse när jag gick ut för att kolla till nya kaninen låg det två döda ungar i buren!! :cry:

Har inte sett flera än dom två ungarna... Är det vanligt att det bara kommer två? Kan man känna på nått sätt om det är flera ungar i mamman?
Stackars lilla kaninen!
Hade inte en tanke på att hon skulle ha ungar! Där jag hämtade den (på mammas jobb) var dom väldigt noga med att ha hanar och honor särade från varandra! Å då är det klart att jag får tag i en som är med bäbisar!!
Suck...
 
Sv: Döda ungar

Är det en liten hona är det inte ovanligt med enbart 2 bebisar.
Min dvärgvädurshona fick tex enbart 3 ungar i kullen i år, dock en dödfödd.
Här hemma har det varierat mellan 1 unge (dödfödd) och 7 ungar, alla samma ras/korsning (dvärgvädurar & dvärgvädurskorsningar)
 
Sv: Döda ungar

Tack för svaret!
Det har inte kommit några fler iaf....
Har lite koll på henne så får vi se.
Annars åker vi till veterinären för säkerhetsskull....
Men vi avvaktar så får vi som sagt se.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 971
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 234
Senast: Zewz
·
Övr. Katt Hej! Vi har haft en katt som sprungit runt stallet och varit väldigt skygg. Vi har börjat mata kissen för att få den tillräckligt trygg...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: WildHorse
·
Däggdjur Vår fina kaninhona dog idag! Min man hittade henne i buren nu på kvällen, och inte nog med det, när han plockar lite med en liten...
Svar
4
· Visningar
2 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp