Döbert kandar/träns?

Sv: Döbert kandar/träns?

min kan ha stübben cob och döbert full men jag har fått göra nya håll i döbertet för de var lite stort..

min häst har i mitten typ på stübben så jag kanske ska satsa på x-full.
Men det är svårt stübben är rätt stora. :crazy:

stubben är inte stora i stlk. de är normala.
men du kan ju köpa och prova. funkar det ej är det ju bara att lämna tillbax.

förra pållen hade cob huvud men kunde ha full, dock på innersta hålen på döbert träns o kandar.

skulle inte sattsa på x-full då du kommer att kunna använda nosgrimman som sadelgjord på din pålle.
för det är oftast där den störrsta skillnaden finns.

man mät ditt träns och jämnför, ring återförsäljare eller butik och jämnför!

Min andra pålle som har full på övriga träns har de innerst på stübben ;)

Angående nosgrimman så är den på det kandaret jag har haft sen tidigare (willab) på sista hålet i storlek full. :crazy:

Får ringa ÅF :bow:

Jag tycker dem är små i storlekarna, beställde ett i extra full och får ha det på de allra yttersta hålen. På Hubertus tränset och Cheval tränset jag har, som också är extra full, så har jag på de innersta hålen istället.

Jag upplever dom ganska normala i storleken.. kanske åt det mindre hållet.

Dock töjer det sig en hel del.. eller fodringen sätter sig rättare sagt.. så efter lite användning skillde det 2-3 hål på nosgrimman

Jag tycker att mitt Döbert träns är ganska stort i storleken. Jag har en häst som brukar ha full/x-full. Men i Döbert tränset har han full och jag har gjort extra håll.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon mer än jag som syr i läder? Jag gick en helgkurs där vi lärde oss sy en grimma och har blivit stammis hos sadelmakaren...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 787
Senast: Blyger
·
Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
370
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
577
Senast: Oknytt
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 374
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar