DNA analys suck

Sonic76

Trådstartare
Fick ett kuvert hem i brevlådan där det stod att jag skulle rycka 20-30 strån ur svansen på mitt sto och skicka in. Vad gld hon kommer bli.
Nåja, hoppas bara allt stämmer

Sv: DNA analys suck

Ja du..känner igen det där.:D :D

När dom började med tagelprov på fölmärrar så hade jag hela postlådan full med brev från SLU

Men det går på ett nafs..inga problem.
Se bara till att borsta rent svansen med en ren borste.

AM

Det brukar inte vara några större priblem att ta de där hårstråna. Ta dem ganska högt uppe på svansroten, så det blir korta hårstrån. Ta tag om en liten tuss hår och ryck loss. EN häst som jag tagit prov på har reagerat...

Är det så lätt att rycka ur dem att man kan ta fler på samma gång? Såg mig själv stå och dra ett och ett och räkna till 20- 30 st men där ser man. Det är första fölet så jag blev lite överraskad av detta men....

Tänk som att rycka bort hårstrån ur manen, ta tag i några strån och ryck fort.

Sen är det bara att kolla hur många man fått tag i och att rötterna är med, montera upp dem på tejpen - färdigt. :idea:

Har en ganska känslig häst och oroade mig också för detta. Det var inget problem alls. Verkade inte ens som att han märkte vad jag höll på med. Var noga med att du fått med roten. Du ser den som en liten miniklump i ena änden av hårstrået.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 217
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att många är trötta på mina skriverier och gnällande. Men ganska ofta är det berättigat, när man som funktionsnedsatt ÄR i...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 894
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist