DM juniorer

N

Notorius

Vilken höjd ligger det på?
Jag har letat överallt men kan inte hitta :crazy:

Sv: DM juniorer

Okej, så i nått distrikt kan det vara 140 och i ett annat 1m, låter ju inte logiskt :p

Tror det brukar ligga runt 120, men är inte helt 100% säker

I Skåne, Halland, Bohuslän och Västra Götaland är DM för juniorer iaf i 1,20. Uppe i Norr har jag för mig att de rider DM på två dagar, första dagen 1,10 och andra 1,15 (fortfarande juniorer då). Men som sagt, varje distrikt har sina bestämmelser, vanligast verkar dock 1,20 vara.

Notorius skrev:
Okej, så i nått distrikt kan det vara 140 och i ett annat 1m, låter ju inte logiskt :p
jo, lite....:p Här uppe i norr finns det ju inte lika många ekipage som klarar högre höjder som där nere i söder:( ..därför dm-klasser lägre här....

här är det 120 för juniorer och 130 för seniorer, jag tror det ligger ungf. runt de höjderna i hela landet..

i gävleborg går DM för juniorer i 1,20m dag 1 och 1.30m dag 2
seniorer rider dag 1 1.30m och dag 2 1.40m omg går i A:0+A:0 där fas 1 räknas i Dm sen omhoppning A:1a direkt efter omg 2

Äh, Du kommer inte ha en chans, var stenhårt i årets DM!

Finns det väl visst.. Det är bara det att; mer klasser = mer pengar tas från kassan... Tyvärr...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På söndagen utsågs ett helt gäng svenska mästare då Runsten Equestrian stod värd för Folksam inomhus-SM i hoppning för juniorer, young...
Svar
0
· Visningar
43
Senast: Gunnar
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 231
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 985
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsportens världscup i hoppning pågår mellan oktober och februari. SVT sänder de flesta tävlingarna. I vår guide hittar du...
Svar
0
· Visningar
376
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård