Påtal om djur funderar jag mer på vad som händer alla stora besättningar med djur om el och vattenförsörjningen försvinner. T ex en kobonde idag har noll och inga möjligheter att mjölka korna förhand ens ett dygn även om hen på något vis kan fixa vatten för de är helt enkelt alldeles för många. Visst funkar dieselverk ett tag men vad gör man sedan? Vad gör grisbonden när elen och därmed luftväxlingen försvinner? Grisarna kommer fara enormt illa innan de faktiskt i panik dör. Nu kanske det här kvittar för många. De är "bara" produktionsdjur och skulle ju ändå dö förr eller senare men det gör ont i mig att tänka på.
Jag har full förståelse för att människor vill rädda sina djur på alla sätt. Det vill jag med men det faktum att så många djur med stor säkerhet kommer fara väldigt illa tänker jag på mer än om jag och mina djur skulle dra till ett skyddsrum eller inte. Nu är det en ickefråga. Till närmaste skyddsrum har jag en mil ungefär och platserna är så få att inte ens de som bor precis bredvid kommer få plats men ändå. Det är inte bombräder jag är rädd för utan det faktum att vi ska kunna klara oss utan el och vatten på obestämd tid.
Jag har full förståelse för att människor vill rädda sina djur på alla sätt. Det vill jag med men det faktum att så många djur med stor säkerhet kommer fara väldigt illa tänker jag på mer än om jag och mina djur skulle dra till ett skyddsrum eller inte. Nu är det en ickefråga. Till närmaste skyddsrum har jag en mil ungefär och platserna är så få att inte ens de som bor precis bredvid kommer få plats men ändå. Det är inte bombräder jag är rädd för utan det faktum att vi ska kunna klara oss utan el och vatten på obestämd tid.