ditt klotter?

golit

Trådstartare
golit pysslar med Alexandra Pascalidous Kaos och återkommer i ämnet, men en sak har slagit golit, var tog klottret vägen? Inte det där taggandet, utan mera loesje? När läste du nåt bra senast?

*förlåt att jag skriver här, men jag får inte plats i TV-soffan"

Sv: ditt klotter?

Väldigt sällan man ser sådant klotter numera.

Sist jag såg ett klotter som jag blev lite glad över, är det där i Haga Sofia som någon viking har ristat in i ett stenräcke. Han har skrivit sitt namn, vill jag minnas. Lite av "Kilroy was here" i runskrift.

Väldigt sällan man ser sådant klotter numera.

Sist jag såg ett klotter som jag blev lite glad över, är det där i Haga Sofia som någon viking har ristat in i ett stenräcke. Han har skrivit sitt namn, vill jag minnas. Lite av "Kilroy was here" i runskrift.

Kilroy hic erat, som råkade vara klottrat i en Asterix

"error 404 democracy not found" på grekiska riksdagen

På en tågstation jag brukade pendla från förut fanns följande text skriven på kanten av perrongen:

HUR DU SKAFFAR DIG EN TÅGKOMPIS, tips #4: Ljug om dig själv. Använd gärna svåra ord som "bluetooth" och "know-how".

Tips #3 fanns på stationen innan, men där hade nog den innovative klottraren blivit avbruten av ett passerande tåg och inte hunnit avsluta skrivandet, för tipset slutade mitt i en mening och jag minns inte längre hur den meningen började. Jag undrade ofta vad som hade hänt med tips #1 och #2. Om de hade funnits på andra stationer längs sträckan så hade de tagits bort väldigt fort, för jag tågpendlade där dagligen och såg aldrig till dem.

På en tågstation jag brukade pendla från förut fanns följande text skriven på kanten av perrongen:

HUR DU SKAFFAR DIG EN TÅGKOMPIS, tips #4: Ljug om dig själv. Använd gärna svåra ord som "bluetooth" och "know-how".

Tips #3 fanns på stationen innan, men där hade nog den innovative klottraren blivit avbruten av ett passerande tåg och inte hunnit avsluta skrivandet, för tipset slutade mitt i en mening och jag minns inte längre hur den meningen började. Jag undrade ofta vad som hade hänt med tips #1 och #2. Om de hade funnits på andra stationer längs sträckan så hade de tagits bort väldigt fort, för jag tågpendlade där dagligen och såg aldrig till dem.

ledtråden kanske finns i klottret, ljug om dig själv? Lite som att släppa 10 guds bud och inte låta någon få veta de första 5... hyfsad omvänd cliffhanger

Oj, skrev fel. Det ska förstås vara:

Säg efter mig: Vägra lyda

Nja... det förra var nästan bättre. Det ger liksom en extra golit-dimension till det hela.

Som i, skall jag rätta dig i ditt förtryck av mig...

Vädra Lyda! kommer snart i ett förstamajtågnäradig

Fast "Vädra lyda" var faktiskt roligare. Som steget före "vägra lyda" att om man hinner vädra att lydkravet kommer så kan man fly istället för illa vägra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 904
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 033
Senast: soom
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 290
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar