Diskvalificering vid colletingring

Linisen

Trådstartare
I helgen va jag på en tävling. Och jag fick mig en funderare, visst får man inte ändra sin utrustning när man blivit inkallad i collecting, samt att ingen annan får göra det? Eller får funk. i collecting ändra på ngt? Typ sätta på en boots som hamnat snett eller så?

Sv: Diskvalificering vid colletingring

Nej,man får inte ta hjälp ut ifrån.Antar att det gäller även från funktionärer?

Är det inte så att man får be någon om hjälp med utrustning om det har hamnat fel om man ber domarna först, både i collecting ring och på banan (tex om man väntar på att lägga i pass i passlöp)? Man får inte hoppa av själv och rätta till..
Det har iaf jag varit med om att domare har tillåtit..

Har för mig det jag med nämligen... har inget fipo samt att jag inte kommer in på sifs hemsida just nu (datorn är lite trött)

Saxat ur utdrag ur Fipo på SIFs hemsida.
3.1 ...
Ryttaren måste själv rida fram/värma upp hästen för start. Inga andra än de
ekipage som är aktuella för start får befinna sig i collecting ring under tävlingen.
Undantag från denna regel är att det är tillåtet att ta emot hjälp med kläder och
utrustning innan ekipaget rider in på banan
...

Man får hjälpa till med utrustning och kläder men inte med instruktörshjälp.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 507
Senast: Ragdoll
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 142
Senast: Hajfisk
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 762
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar