Din mest irriterande egenskap

Om man nu har några positiva sidor. Jag tror inte jag har några.

Hela min tillvaro genomsyras av kaos så svårt att inte märka det.
Välj att fokusera på det som är positivt, det mår du nog bättre av? Sen har man egenskaper man måste jobba med, men jag vägrar se dom som "irriterande". Vad ger det mig att se mina egna egenskaper som irriterande? Absolut ingenting, därför tänker jag inte göra det. Hade frågan varit "vilka egenskaper jobbar du med" så hade jag kunnat räkna upp några stycken. Vilka är "irriterande"? Inga. Jag tänker inte klanka ner på mig själv.

Att jag inte bryr mig...

Jag har ingen medkänsla för andra. Eller väldigt lite i alla fall.
Om någon mår dåligt och behöver prata, prata inte med mig.

Saknar jag min familj och vänner i Sverige? 6 år swdan jag var i Sverige sist.
Nej. Ett par meddelanden på messenger per månad räcker fint. Och like eller två på nåt fb-inlägg

Välj att fokusera på det som är positivt, det mår du nog bättre av? Sen har man egenskaper man måste jobba med, men jag vägrar se dom som "irriterande". Vad ger det mig att se mina egna egenskaper som irriterande? Absolut ingenting, därför tänker jag inte göra det. Hade frågan varit "vilka egenskaper jobbar du med" så hade jag kunnat räkna upp några stycken. Vilka är "irriterande"? Inga. Jag tänker inte klanka ner på mig själv.
Vad är det för mening med att "jobba på" något om det inte kan bli bättre? Man blir bara besviken när man misslyckas gång på gång på gång.

Jag jobbar inte på att försöka bli bättre på att hålla ordning, för jag kan inte. Jag kan försöka städa någon gång, men jag vet med mig att det är en fis i rymden.

Vad är det för mening med att "jobba på" något om det inte kan bli bättre? Man blir bara besviken när man misslyckas gång på gång på gång.

Jag jobbar inte på att försöka bli bättre på att hålla ordning, för jag kan inte. Jag kan försöka städa någon gång, men jag vet med mig att det är en fis i rymden.
Jag är inte bra på allt och det är okej. Det mesta kan man förbättra, men kanske inte allt. 🤷

Den egenskap som sätter mest krokben för mig själv är att jag tycker att saker är klara när de bara är nästan klara.
Ska jag flytta tycker jag att allt är packat fast det är saker kvar. Ska jag resa tycker jag att jag packat allt utom en småsak men det är alltid mer än så. Ska jag ha hem folk tycker jag att allt är städat förutom någon enstaka pryl men det är istället flera saker som ska tas undan.

Nog måste det väl finnas fler som stör sig på sig på någon egenhet man har.

Det mest störande hos mig är att jag alltid skapar kaos, inomhus men också utomhus och på andra ställen. Vart man än går hemma så är det kaos och jag lyckas aldrig få ordning. Tyvärr hyser jag inget hopp om att det kommer bli bättre. Och skulle jag träffa en partner så hoppas jag att han inte är likadan.

Vad stör du dig på hos dig själv?

Det är nog att jag ibland gör saker lite för snabbt där jag borde ha tänkt efter lite mer. Jag är väldigt driven och vill få saker gjorda, men det kan bli en nackdel också om jag bara rusar på utan eftertanke.
Jag kan också ibland bli för exalterad och prata på och ibland avbryter jag folk. Sen efteråt ältar jag mitt beteende och känner att jag borde tagit det mer lugnt. Jag är också väldigt känslig för vad andra tycker om mig.
Tyvärr har jag också en förmåga att vara lite "besserwisser". Ofta är det omedvetet, men jag förstår att det nog kan framstå som en otrevlig egenskap.

Har absolut inget lokalsinne. Skulle nästan kunna gå vilse hemma i huset.
Sjukt velig, kan aldrig bestämma mig.
Tror jag orkar mer än jag gör. Blir sen besviken på mig själv när det inte blir som jag ville.

Men vafasen, 89% av det ni skriver stämmer in på mig. Suck. Ambivalent och auktoritär. Avbryter när det aaaldrig kommer fram till resultat i diskussioner som inte ens ska vara diskussioner. Är också superbra på att coacha folk fram till egna beslut. Pratar alldeles för mycket men lyckas ändå lyssna mer. Blir tokig på lata människor, är själv bäst i världen på att prokrastinera och prioritera. Skjuter upp allt men sen går det undan. När jag är engagerad så blir folk förskräckta. Är snällare än de mesta men du vill inte tjafsa med mig. Jag är en jäkla röra hela jag.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 205
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
803
Senast: Tuvstarr
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 913
Senast: Nixehen
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar