Din mest irriterande egenskap

Wille

Trådstartare
Nog måste det väl finnas fler som stör sig på sig på någon egenhet man har.

Det mest störande hos mig är att jag alltid skapar kaos, inomhus men också utomhus och på andra ställen. Vart man än går hemma så är det kaos och jag lyckas aldrig få ordning. Tyvärr hyser jag inget hopp om att det kommer bli bättre. Och skulle jag träffa en partner så hoppas jag att han inte är likadan.

Vad stör du dig på hos dig själv?

Jag är väldigt rastlös av mig och får ångest av att inte göra något hela tiden, vilket gör att man lätt blir utbränd mentalt eller trasig i kroppen. Svårt att hitta balans mellan tillräckligt med mental stimulans vs fysisk motion. Har jag inte balans så bränner jag ut mig eller går och går tills jag får stressfrakturer eller hälsporre. 😅

Min brist på tålamod 😅
Både tålamod med mig själv och med andra människor.
Jag är väldigt snabb och effektiv, blir stressad och ilsken på lata och långsamma människor.
Jag jobbar med att bromsa mig själv och låta andra hinna med.

Uppskjutarbeteende och beslutssvårigheter är kanske de som irriterar mest oftast 😅.

Nej förresten! Ibland pratar jag med någon som har en annan åsikt än jag och är säker på att jag har rätt och den fel. Sedan efter konversationen smyger sig tvivlet in - tänk om det ändå är jag som har fel?

Att jag är dålig på att säga nej. Jag börjar bli bättre på det, men jag är fortfarande rätt usel på att sätta gränser när jag känner att det börjar bli för mycket. Oavsett vad det gäller.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag tycker att det är en tråkig grej att fokusera på. Jag väljer att lyfta mina positiva sidor istället! Sen finns det egenskaper jag jobbar med, men vill inte kalla dom egenskaperna irriterande.
Om man nu har några positiva sidor. Jag tror inte jag har några.

Hela min tillvaro genomsyras av kaos så svårt att inte märka det.

Jag är en besserwisser som minns många onödiga fakta, gillar när saker görs på mitt sätt, avbryter folk (oftast för att jag blir engagerad) och är otålig med andra. Dessutom ser jag hellre realistiskt på tillvaron än att ryckas med i andras drömmar, supercharmigt allt som allt.

Att jag avbryter. Dock bara i professionella sammanhang men är inte säker på att det förmildrar saken. Jag vet att jag inte ska, men så pratar någon för långsamt eller omständligt och kommer aldrig till sin poäng och då bara kan jag inte hålla mig.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 205
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
803
Senast: Tuvstarr
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 913
Senast: Nixehen
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar