Diddi / Topreiter Skillnaden??

L

Lill Malin

Ja, det är något jag har funderat på, vad är egentligen skillnad på Diddi dynan och Topreiters kopia av samma sadel?

Lill Malin

Sv: Diddi / Topreiter Skillnaden??

topreiters dyna är egentligen ingen kopia av diddi dynan. enda likheten är att bägge är bomlösa men det är helt olika sadlar.

jag tycker:

diddi: påminner om en "riktig" sadel. jag sitter bra i den och den är inte så bred i sätet som andra dynor och bomlösa kan bli.

topreiter: är helt platt i sätet och väldigt framskuren i vulstrena vilket gör att iallfall jag måste rida med extremt korta läder.

kvalitetsmässigt gillar jag diddin bättre

Sv: Diddi / Topreiter Skillnaden??

Å jag gillar Top reitern,men tror det är ganska stor skillnad på nya o gamla modellen !

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 702
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 875
Senast: starcraft
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka