Diabetes???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Wassego

Trådstartare
Min son som fyller fem år i år har plötsligt börjat att dricka vatten. Det började förra helgen då han plötsligt ville ha vatten istället för saft eller juice när vi skulle fika. Veckan före var han sjuk och hade feber några dagar men annars har han mått bra.
Nu har han kissat på sig tre dagar i rad och det är inte en gång om dagen utan kanske tre till fem! Han har inte haft blöja på över ett år och brukar aldrig kissa på sig annars.
Han är grinig och lättretlig och inget rolig att handskas med för tillfället.
Kom på nu i kväll att jag skulle kolla in symptomen för diabetes och det är väl en hel del som stämmer in.
Så vad tror ni, ska jag vänta tills i morgon och ringa vårdcentralen eller ska jag ringa ikväll? Kan det bli farligt i natt eller hur är det där? Jag vet ingenting och diabetes så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.
 
Sv: Diabetes???

Jag skulle faktiskt åkt in redan ikväll. Konstaterar man att det är diabetes han har kan man ju sätta in insulin på en gång för att få ner sockret, säkerligen det som gör honom lättretlig.

Berätta hur det går! Håller tummarna.
 
Sv: Diabetes???

Min son har också varit grinig och tvär senaste dagarna, och när jag tänker efter så han han druckigt mycket mer än normalt. Men mjölk då, och mer kiss märker jag inte av så mycket av då han har blöja.

Men har drar och sliter i öronen, och i håret runt om. Undrar om han håller på att få öroninflammation...?

Men kan man ha det utan feber?
 
Sv: Diabetes???

Ring sjukvårdsupplysningen ;) Jo, men det tror jag man kan! Jag har bara haft det som vuxen, utan feber.
 
Sv: Diabetes???

Hur gick det med din son? Har själv en dotter som fick diagnosen diabetes för ett år sedan när hon var fem år gammal. Skulle det vara diabetes din son har så kan jag bara säga: Det går att leva ett riktigt bra liv med diabetes också, men visst, det är tufft precis när man fått beskedet. Jag har aldrig känt mig ensammare än när jag låg och höll om min dotter i sjukhussängen den där första natten när hon hade insulindropp i armen och snyftade till ibland i sömnen. Idag - är hon och hennes insulinpump just på fritids och hon springer säkert omkring och tjoar som de andra barnen. Personalen måste bara kolla blodsockret ibland och trycka fram insulin när hon ska äta men det klarar de bra vid det här laget
Men... det var kanske inte diabetes med din son?
 
Sv: Diabetes???

Ringde som sagt, men de tyckte inte jag behövde oroa mig så länge han inte var allmänpåverkad, dvs slö och seg, och febrig då. Men han har idag fortfarande ont i ögonen, så jag tänker ringa på måndag och få en tid så de får kolla öronen ändå, eftersom det inte hjälper med näsdroppar. Och Alvedon vill jag inte ge ständigt, när ingen faktiskt har kollat på honom de senaste dagarna.

Just nu liggen han och är förmodligen magsjuk, har kräkts två gånger och sedan bajsat något otroligt, plus att han är skittrött. Och febrig. Aldrig att man får vara helt nöjd :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: Habina
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 293
Senast: Castellini
·
  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 725
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp