Detta med stilrena och enkla hem....

Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

Fast min pappa 70+ och min mamma 60+ sover riktigt bra på en uppblåsbar säng. Men så la vi också en del pengar på att köpa en riktigt bra säng.

Själv sover jag bättre i den än i många bäddsoffor som i mitt tycke ofta är hårda o knöliga :)
 
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

Jag är inne på ditt spår inredningsmässigt, tungt och mörkt (förutom i min etta). Sammetsgardiner är ett hett tips. mörk ek och mahogny möbler kan man hitta i antikaffärer (ska ta mig i kragen och börja leta efter ett riktigt engelskt skrivbord med jalusi)
Äkta mattor. Cremefärgade väggar? Varmt ljus! Vi har superfina klotlampor i melarat gult, rött och orange.

Det sker en långsam escodobeidefiering av vår lägenhet...
 
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

Jag känner inte en enda person som har två soffor.

samma här! mina päron har två soffor och två fåtöljer men de råkar också bo i ett enormt jäkla hus med ett vardagsrum som är större än hela min lya :D alla andra, som bor normalstort liksom, har en soffa och så kanske ett par fåtöljer.
 
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

Det sker en långsam escodobeidefiering av vår lägenhet...
Heja heja! :D :d

Sammetsgardinerna har jag tagit ner faktiskt. Det blev tyvärr för mörkt i vår lägenhet. Sambon kom fram till att vi kanske borde måla takbjälkarna vita (de är mörkbruna nu) men det kommer inte hända så länge jag bor här ska jag säga!!

Vi har ju ekparkett och äkta mattor. Men köket är vitt, fast med mörk arbetsbänk. Jag har ju mer eller mindre bara ärvda möbler och sambon har bara stilrena möbler i ek. Så försöker vi kombinera och komma överens. Och det går ändå rätt så bra måste jag säga. Men just nu har vi kört fast helt och hållet. Jag vill ta bort hans lilla bokhylla i ek (vi har ju ändå över 3.50 meter i takhöjd och den är typ 175 cm hög), men eftersom jag inte har någon lösning på vart sakerna som finns där nu ska ta vägen får den stå kvar.

Kom hem hit någon dag och ge mig inspiration!! Jag bjuder på massor med fika. :p:d
 
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

Du har en smak som inte får plats hemma hos er.
Här hade det fungerat bra.
Men vi bor rätt så stort.

Mitt andra hus är ett gytter av massor av små rum, och där så hade man kunnat offra ett och knöka fullt och ha ett annat ganska så tomt.
 
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

Du har en smak som inte får plats hemma hos er.
Här hade det fungerat bra.
Men vi bor ganska så stort.
Fast vi har en otrolig rymd i vår lägenhet. Det är högt i tak och den är öppen planlösning. Så vi har egentligen bara ett litet sovrum som vi är nöjda med, ett badrum, en hall och så är köket och vardagsrummet i ett.

Det är luftigt och en stor soffa hade absolut fått plats. Idag har vi ju en 3a plus en 2a, plus ett stort vardagsrumsbord.
 
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

Kan man inte ställa dit en annan bokhylla istället då, en som passar in bättre och som dessutom är större och sväljer fler saker? :)

Själv gillar jag stringbokhyllan, har bara inte ett hus som den passar i ;)
 
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

Prova med ett loft att packa saker på.
Upp med grejorna i den stora takhöjden.

Det ger golvyta åt en stor sällskapssoffa.
 
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

fast plats har hon väl - dock är soffan omöjlig att hitta?
 
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

Prova med ett loft att packa saker på.
Ja, vi har tänkt på det, men då förstör vi ju det vi gillar med vår lägenhet. Rymden, luften, höjden. Och det är ju inte andelen saker som ska bort heller, för det är inte huvudproblemet.
 
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

fast plats har hon väl - dock är soffan omöjlig att hitta?

Njae, det går att bygga ihop soffor på olika sätt hos de stora och dyra.
Men då så får man en gigantisk soffa.

Mitt ex har en sådan soffa som Ramona fiskar efter, den är över 4 m lång.
Den går att använda som två sängar som den står.
 
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

Säg bara till när du har tid, vore kul med någon som har drivet och ekonomin för att få till det. Jag jobbar på det sporadiskt.
Märkligt slump, när jag skrev förra inlägget kom sambon och började prata om att vi borde ta tag i skrivbordet. Eftersom vi inte fått tummen ur på flera år så vill jag dock börja med att kasta ut hans hemska vitlaminerade redan nu för att driva på processen men han vill skaffa det nya först...
 
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

Ja, 4 meter är väl på gränsen. Men vi hade fått plats med en soffa som är 3,50 lång.
 
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

En vän använder någon slags bred och hög säng som soffa. Den har bra fövaring och två 2 meterskillar får plats även om jag + normalstor tjej sover i den (tråkig film). mycket kuddar.

Den är minst 120 cm bred. Löser ju inte bäddproblemet. Men den äldre generationen borde ju få plats i er 140 säng? S
 
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

Ingen aning, men jag har en kompis som har bädd+divan som jag inte tycker är så smal. Ska jag fråga efter märka och mått på stolsitsen?
 
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

Fast en divan är inte tillräckligt, då får vi inte plats när vi är ett gäng och det är vi rätt så ofta. Det är här mitt dilemma ligger. Jag vill ha en stor bäddsoffa som sväljer många människor.
 
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

Hur menar du? Denna jag pratar om är både och nämligen, skulle tro att trots den är liten får man plats att ligga två när bädddelen är ute och sitta minst fem.

Frågade: Från Jysk och 70 cm på längden där man sitter, ca 2 m lång.
Kanske inte mycket till hjälp tyvärr
 
Senast ändrad:
Sv: Detta med stilrena och enkla hem....

Jag vill gärna ha fler än 5 st sittplatser. :) Jag tycker att det är trångt när mina föräldrar är på besök och det händer titt som tätt. Dessutom är vi ofta ett helt gäng här hemma som vill få plats i soffan och då funkar det inte med 5 sittplatser. Då vet jag inte vart resten av människorna ska ta vägen om de inte vill sitta på golvet då förstås, men det verkar inte så kul en hel kväll.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 103
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 322
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 127
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp