KL
Hm. Nu kom en del in på det där med att bråka.
Pust! Hur skall man tänka nu?
Inte nog med att många hävdar att de är väldigt lyckliga efter måååånga år, de bråkar dessutom inte.
Jag ligger nog i lä.
Så, vi förtappade själar som ibland tappar sugen totalt och tänker att det nog är grönare på andra sidan, och som faktiskt bråkar om småsaker (och stora saker), skall vi kasta in handduken, tro?
Jag har, trots att jag kvalificerar på båda punkterna ovan, hängt i och tänkt att "alla bråkar säkert" och också erfarenhetsmässigt konstaterat att jag är person som ju bråkat i alla mina relationer (som varat mer än låt säga tre månader).
Jag är dessutom väldigt rastlös och nog inte så lätt att leva med.
Så, med vetskapen om jag långt ifrån är den perfekta partnern själv och förnuftet som säger att man får ta det onda med det goda, så tycker jag trots allt att tvåsamhet med familj är ett ganska bra alternativ.
För att vi nu inte skall hamna i onödiga missförstånd, så definierar jag "bråk" som att man uttrycker avvikande åsikter med engagemang och vilja att övertyga. I det avseendet är min partner av virket "tillräckligt gott motstånd", vilket innebär att han inte låter sig köras över.
Det innebär inte att vi blir osams om allt, men att det kan bli tjafs om tex ommöblering och dylikt.
Konflikter kommer snabbt till ytan och tas itu med. Ibland inte så konstruktivt eftersom vi är barnsliga och vill ha rätt båda två.