detta med att födda på annan ort?

_bed_of_roses_

Trådstartare
Jag bor ju i mariannelund i småland och jag och mamma vill att jag skall födda min unge på östra i göteborg där jag föddes för skall vara hos min familj några veckor innan och efter att jag fött men hur blir det med sjukhus och sånt, måste man ringa och boka in sig så dom vet att man skall föda där eller inte? är rätt dålig på hur man skall gå vidare med det, har gjort blodgrupp där nere så det finns för mitt här i jönköpingslän gäller ju inte i västagötaland.

Någon som vet hur jag skall göra??

Sv: detta med att födda på annan ort?

Du får ju föda på vilket sjukhus du vill om du ska föda vaginalt, dvs om förlossningen startar när du är i Gbg så ringer du till förlossningen i Gbg.

Men någon plats kan dom ju inte garantera dig i förväg, du kan hänvisas till Mölndal eftersom numret du ringer när du ska in till förlossningen är en central som hänvisar till både Östra & Mölndal.

Sv: detta med att födda på annan ort?

Ring dem, när man skriver in sig hos barnmorskan så skickar de en rapport till förlossningen för de ska kunna planera hur många bebisar som kommer, för mig blir det automatiskt akis i uppsala. Men i sthlm får man välja vart man helst vill föda för de sjukhuset ska kunna räkna med dig. Och veta hur mkt personal som kommer behövas och om det kommer vara platsbrist osv osv.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 036
Senast: lizzie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
25 974
Senast: Capel
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 409
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Det här är förstås en lång historia som jag ämnar att korta ned så mkt det går. Jag blev gravid med en man som var ca 10 år äldre än mig...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
20 779
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA