Det som har hänt....

Sv: Det som har hänt....

Grattis till er fina lilla pojke.

Sitter med tårarna rinnande och önskar det fanns nåt bra att säga :cry:
Skickar i alla fall några kramar genom cyberrymden.

Han förvägrade mig rätten att få vara mamma, han snuvade mig på det jag sett fram emot i 9 månader.
Men jag blev samtidigt rädd för mina känslor.

Fast du har ju varit mamma åt honom ändå...även om han varit på insidan! En bra och omtänksam mamma dessutom som hela tiden tänkt på hans allra bästa.

Han har ju haft det bra inne hos dig hela tiden. I den varmaste och tryggaste platsen i hela världen. Han har aldrig behövt uppleva något tråkigt eller något som skrämt honom.

Jag har varit så ledsen för din och din sambos skull ända sedan jag hörde vad som hänt.

/KT

Fast jag inte har en aning om vad du (ni) går igenom så berör det mig så. Jag får verkligen kämpa emot tårarna.:cry:

Jag vet inte vad jag ska skriva, det finns ju inga ord som gör att det känns bättre.

Och du, du är ju mamma, (och din sambo pappa) fast åt ett änglabarn, det tycker jag att du ska vara stolt över.

Skickar mkt värme och styrkekramar till er båda nu.

/Lillan

Hej vännen
Beklagar sorgen, tänker mycket på dig då jag vet hur du längtade :cry:.

Kram

Hittade tråden just nu, beklagar sorgen. Det var mycket starkt av dig att skriva (tårar rann). Stora styrke kramar till er båda.

Din historia kunde varit min. Inte heller jag hade problem. Allt ok till vi kom till BB. Hade varit hos BM dagen innan och allt ok - 36 timmar senare inga hjärtljud.....Som någon sa till dig - du är mamma och din sambo är pappa, det kan ingen ta ifrån er. JAg/vi vet hur det känns. Tyvärr fick jag aldrig några barn men plastbarnen duger de också. var rädda om er....

vet inte vad jag ska skriva..
Beklagar sorgen
tårarna rinner.
massor av styrke kramar

Livet är inte rättvist...:mad::mad::mad:

Men visst är du MAMMA!!! I den himmel som är full med små änglar (jag har också en liten där...!) så finns nog en liten Jonathan som är VÄLDIGT stolt över sin mamma... och den mamman är DU!!

Och lille Jonathan såg VÄLDIGT vacker ut, tack för att du orkar visa den största sorgen som skulle blivit den största glädjen...

Känner dig inte, och kan bara ana din sorg... men - KRAM!!!!

_Igår fick vi obduktionssvaret.

Jonathan hade Streptkocker B i lungorna, antagligen hade han blivit sjuk av det, sen blivit stressad & bajsat i vattnet.

Inget någon hade kunnat göra för att förhindra hans död.

Min prover visade inga tecken på infektioner. Så vart han fått streptokocker B ifrån vet vi inte.

SKönt med en orsak som vi på något sätt inte kan ställas till svars för eller kunnat förhindra.
Känns bättre..

Min älskade lilla änglason :love:

Det måste vara en liten tröst att få veta vad som hänt, och att det inte gick att förutse eller hindra. Han fick ett alldeles för kort liv er lille ängel.

Stackars liten...

Men som sagt, liiite tröst att veta att ingen gjorde något fel.

Massa styrkekramar

Skönt att ni fick en förklaring iallafall, även om det är en klen tröst ... Många kramar till er!

Som sagt, vad skönt att få ett besked ändå och ett kvitto på att ni inte kunnat påverka situationen.

Men vilken tid det tog att få svaret, är det normalt?

Kram

En obduktion tar normalt mellan 6-8 veckor.
Så vi fick svaret ganska snabbt ändå.
Jonathan fyllde 1 månad i Lördags.

Ska sätta mig imorgon & läsa igenom alla papperna & resultaten med en ordbok för att verkligen förstå innebörden av alla dessa medicinska termer. Vi gick igenom en hel del på BB med min barnmorska & min överläkare. Men jag minns inte allt för det bara snurrade i huvudet efter det slutgiltiga resultatbeskedet på obduktionen.

Bara begravningen som skall bokas & fixas med, sen kan vi börja försöka lägga detta bakom oss.

Jag hoppas jag kommer sova inatt, senaste 2 veckorna har jag slocknat vid tio halv 11 på kvällen & vaknat igen runt 01:30.
Omöjligt kunnat somna om igen :cry:

Kan inte göra något iheller, börjar jag härja i huset väcker jag sambon som kan sova någotsånär just nu.
Kan inte göra något ute pga det är mörkt.
Iofs kan jag röja i stallet, men då oroar jag hästarna istället som kom in för natten strax innan jag lade mig.

Brukar gå ut i tv.rummet till vår schäfer som sover på en gigantisk biabädd, krypa ned till honom, bara mysa under en filt ett par timmar.

Är dödstrött hela tiden & kan inte sova...:(

Har blivit erbjuden insomningstabletter, men vad hjälper dom när jag somnar lätt men vaknar efter några få timmar igen :confused:

Idag har jag ordnat med våra deklarationer, skickat papper till försäkringsbolagen, fyllt i faderskapserkännandet från socialen, städat huset & lagat vitlöksostfylld kycklingfilè med ris. :d
Ligger som en sten i magen. :grin:
Förhoppningsvis får jag sova till 3 inatt *håller tummarna*

/Spirit vars huvud fortfarande fungerar väldigt dåligt. Kommer ta lång tid innan man är "normal" människa igen & kan fungera tillfredsställande. :grin:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 129
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 034
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 069
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar