Sv: Det som har hänt....
Det har jag tyvärr helt missat.
Igår var jag i blomsteraffären & beställde en blomstergirlang till kistan, ska lägga den längs nederkanten då jag vet att begravningsbyrån kommer skicka med en liten bukett, mitt jobb kommer skicka en blomma via begravningsbyrån samt våra respktive föräldrar kommer vilja bidra med någon blomma.
Jag valde sommarblomster tema, med murgröna som bas & mycket blåa blommor.
blomsteraffärs innehavarinnan grät nästan när jag svarade på hennes fråga om det var en nära anhörig. Hon hade inte väntat sig att det var vår nyfödda lilla son det gällde.
Lovad att göra den så fin som hon bara kunde & frågade om vårt maxpris för Girlangen.
Jag sa till henne att pengarna är oväsentliga, gör den vacker. Jag betalar vad det kostar helt enkelt om det så skulle vara 2.000:-
Jommer bli spännande att se hur den ser ut den 23 Maj då vi skall ha minnes stunden i kyrkan med hans lilla kista.
Jag har plockat ut lite svart vita kort på honom när han precis var nyfödd som BB tog, håller på att scrapbooka minneskort till föräldrarna & till min älskade vän som var med under förlossningen som stöd.
Prästen var här i tisdags & vi diskuterade igenom cermonin:
klockringning
Musikstycke på orgel el piano
psalm Tryggare kan ingen vara vers 1-3
prästen säger några ord (griftetal)
tystnad för egna tankar
Carolas sång på cd: Jag vill alltid älska
Överlåtelse
bön
fader vår
psalm Tryggare kan ingen vara vers 4-5
avskedstagande då ni går fram och lägger blomor och säger adjö (a Diue=till Gud)
fridslysning+välsignelse
musikstycke orgel el piano
Usch, jag vill inte vara med om detta här
Mitt i all sorg så fick vi lite att glädjas åt. Vårt Sto är konstaterat dräktig & förhoppningsvis får vi föl nästa år.