Det som har hänt....

Sv: Det som har hänt....

Ok, då förstår jag.Det är en knepig åkomma, ganska intressant att det finns ett helt samhälle i norrbotten som är känt för det.Ot men ändå.
Ja man kan tycka att kroppen borde fatta att den ska sova när den är trött, men det är oxå lite knepigt ibland.

Inatt sov jag mellan kl 01-07

En heldag i trädgården, rensa ogräs, bära skräp, elda, plantera tomater, klippa gräset. Rensa buskar samt rida 2 hästar gjorde susen.

Har haft trädgårdsarbete även idag, och ska rida båda hästarna så snart det blir svalare.

Ser fram emot en god natts sömn även idag.

Jag kände inte till att det finns ett helt samhälle. Men jag vet att den även kallas Norrlandssjukan. :idea:

Jag är kollad av en specialmedicinläkare men dom hittade inget på mig, mammas samt hennes släktsida har den diagnostiserad.
Men eftersom jag själv blir dålig av preventivmedel & har en del symptom om jag inte sköter mig.

Känns säkrare att leva som OM jag hade den än att chansa. Inget större skillnad egentligen förrutom jag måste vara noga med mediciner, men det finns bra alternativ som är sk "lovliga".

Men främst försöka fixa det själv, är livrädd att jag inte kommer fixa det utan medicinerna när jag väl börjar använda dom.

Blev bestämt idag, den 23 Maj ska vi ha minnesgudtjänst i kyrkan innan Jonathan skall bli kremerad. Skönt att äntligen få ett datum. Ännu ett steg i sorgearbetet.

Så fruktansvärt förfärligt!
Jag beklagar verkligen. Jag kan inte ens föreställa mig hur hemskt detta måste kännas för er.
Det finns nog ingenting man kan säga eller göra för att underlätta er sorg...
**tröstkramar**

// Anna

Vill skicka kram igen, läser här men vågar inte skriva då det är så hemskt - det finns liksom inget att skriva som kan trösta :(

Jag läste om GBS då jag var gravid det var ganska mkt rabalder om att man inte tar ett prov när man ändå tar prov för annat i samband med inskrivning osv :(

Vila i frid lilla Jonathan!!

Det har jag tyvärr helt missat.

Igår var jag i blomsteraffären & beställde en blomstergirlang till kistan, ska lägga den längs nederkanten då jag vet att begravningsbyrån kommer skicka med en liten bukett, mitt jobb kommer skicka en blomma via begravningsbyrån samt våra respktive föräldrar kommer vilja bidra med någon blomma.

Jag valde sommarblomster tema, med murgröna som bas & mycket blåa blommor.
blomsteraffärs innehavarinnan grät nästan när jag svarade på hennes fråga om det var en nära anhörig. Hon hade inte väntat sig att det var vår nyfödda lilla son det gällde.

Lovad att göra den så fin som hon bara kunde & frågade om vårt maxpris för Girlangen.
Jag sa till henne att pengarna är oväsentliga, gör den vacker. Jag betalar vad det kostar helt enkelt om det så skulle vara 2.000:-

Jommer bli spännande att se hur den ser ut den 23 Maj då vi skall ha minnes stunden i kyrkan med hans lilla kista.

Jag har plockat ut lite svart vita kort på honom när han precis var nyfödd som BB tog, håller på att scrapbooka minneskort till föräldrarna & till min älskade vän som var med under förlossningen som stöd.

Prästen var här i tisdags & vi diskuterade igenom cermonin:

klockringning
Musikstycke på orgel el piano
psalm Tryggare kan ingen vara vers 1-3
prästen säger några ord (griftetal)
tystnad för egna tankar
Carolas sång på cd: Jag vill alltid älska
Överlåtelse
bön
fader vår
psalm Tryggare kan ingen vara vers 4-5
avskedstagande då ni går fram och lägger blomor och säger adjö (a Diue=till Gud)
fridslysning+välsignelse
musikstycke orgel el piano

Usch, jag vill inte vara med om detta här :cry:

Mitt i all sorg så fick vi lite att glädjas åt. Vårt Sto är konstaterat dräktig & förhoppningsvis får vi föl nästa år.

Senast ändrad:

Det låter så himla vackert. Jag ska tända ett ljus för er den 23e. Du är så himla stark, jag hoppas begravningen ger lite avslut och ro.

Och grattis till fölet!

Håller även på att snickra ihopa en begravningsannons. :(

Hittade denna dikten & ändrade "jag" till "Vi", ska ha den i annonsen.

Vi skulle vilja ge dig vingar,
så att du kunde flyga med vindarna.
Vi skulle vilja ge dig havet,
så att du kunde rida med vågorna.
Vi skulle vilja ge dig himmeln,
så att du kunde sjunga med änglarna.
Vi skulle vilja ge dig solen,
så att du kunde bo granne med stjärnorna.
Vi skulle vilja ge dig hela världen.
Men allt det där har du redan
så vi kan bara ge dig
det vackraste vi äger.
Vår kärlek till dig.
Vi älskar dig

/En väldigt trött Spirit :(

Jag sitter och skriver det sista på tackkorten efter min mammas begravning... den där dikten ska jag läsa för henne.

Cilla
gråter

Hemskt tråkigt att höra CillaW :cry: *tröstkramar*

Ringde för en stund sedan till byrån, det blev inte den dikten, annonsen blir alleles för stor.
Jag sparar den & lägger den i minneslunden istället när allt är över.

Valde denna istället:

Sov gott, mitt barn, sov
gott i Gud.
Guds änglar i sin vita
skrud
Som för den Högstes
anlete stå
De vaka här för dig också.

Nu ska jag gå ut i hagen till pållarna & krama dem hårt..

Fy fan... :cry:

Senast ändrad:

Det var den vackraste dikt jag hört.

Jag önskar också att du slapp gå igenom detta.

Jag önskar inte att någon behövde det :cry:

Jag tänker på er

Jag har missat den här tråden :(

Jag beklagar det djupaste :cry:
Det måste vara det värsta som någonsin kan hända.
Tänker på din vackra Jonathan som nu finns i den blomstrande körsbärsdalen och jollrar med sina små vänner.

Alla varma kramar jag kan ge, ger jag till dig!

Det är lika overkligt att läsa om detta nu som när jag läste det första gången. :confused: :cry:

Jag tycker du är så stark Spirit som orkar dela med dig och som trots din sorg sprider omtanke omkring dig och att du trots er förlust kan se det positiva och glädjen i livet!

:bow: till dig!

Kram

/Timsetim

Lilla hjärtat ! du är så stark !!
Jag vet inte vad jag ska säga , Men du vet att jag finns här för dig ALLTID !!!

Ängeln i mitt hus
jag tror
det bor
en ängel
i mitt hus
hon har ett ljus
uti i sin hand
hon leder mig
till drömmens land
där får jag möta
min son
ett lån
av lycka
och tid
hon sitter bredvid
svingar
sina vingar
de nuddar min kind
känns som en vind
när hon mig
väcker
jag sträcker
handen
i ett farväl
kärleksbanden
mellan barn och mor
kan aldrig brytas
i hjärtat det bor
en kärlek
som inte kan bytas
bort
vårt möte blir kort
den natten
men jag vet att en
annan natt
min ängel, min vän
hon kommer igen
och leder mig
till drömmens land
med ljuset i sin hand

Styrke kramar till er båda !!

Tesora

hej du har en prövnig av livet, jag hade blivit galen, gud ger dig styrka och kraft, vi blir beprövade alla mäniskor på olika sätt, men jag känner att du klarar dig i genom detta, det fanns en mening det som händer dig, jag har varit prövad i hela mitt liv, mycket hårt, jag har klarat mig, för jag har en
mening, i livet, miljoner kramar till er från mig

Idag kl 11 kommer vi hålla minnes stund i kyrkan med hans lilla kista.

Jag vill inte vara med om det...

Ska hämta blomstergirlangen inne i byn kl 9, svärmor hämtar upp den beställda smörgåstårtan som vi ska ha efteråt.

Känns så hemskt, i onsdags var begravningsannonsen i tidningen...

*gråter*

Alla tankar till er idag. Varma fina tankar till alla runtom som finns där för er. Det kommer att vara så fint. En viktig Ceremoni.

Ett ljus tänds för lillpojken idag.

Sror Kram.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 129
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 034
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 069
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar