Det låter från ett brunnslock!

Fast det funkade på min bil sist den inte ville starta, den har krånglat otaliga gånger men enligt verkstaden är det inget fel på den :cautious:
Jag öppnade huven petade lite på en kontakt slängde igen huven och den startade :up::D
Jag kände mig som ett geni
:p

Du ÄR ett geni! :bow:

I början av sommaren tjöt min AC lite grand och jag blev så trött, la mycket pengar på den för ett par år sedan. Det kunde vara "remmen" sa en god vän.

Sedan, vid ett tillfälle, tjöt det utan att AC:n var på, ett tjut som försvann efter en stund. Fläktremmen, tänkte jag initierat, öppnade motorhuven och konstaterade att ja, där fanns en rem. Hur spänd den ska vara har jag dock ingen aning om så jag stängde motorhuven igen och körde iväg.

Sedan dess har det inte tjutit (så mycket i alla fall), däremot kvillrar det lite konstigt från motorn ibland. Men drar jag på fläkten så att den dånar så hör jag inte kvillret. :)


SÄRSKILT vid tekniska bil- och huskriser! Du är min förebild på området.

Jag och din partner!
 
Mycket klokt. Detta påminner mig om varför jag inte är lämpad att inneha vare sig bil eller villa.
Jag är inte heller lämpad för någotdera. (Jag har för övrigt ett projekt på gång som går ut på att jag ska bli en bilfri hästägare. Hästägare är jag ju redan, och min bil är på experimentbasis utlånad till min utflugna fosterdotter.)
 
Jag är inte heller lämpad för någotdera. (Jag har för övrigt ett projekt på gång som går ut på att jag ska bli en bilfri hästägare. Hästägare är jag ju redan, och min bil är på experimentbasis utlånad till min utflugna fosterdotter.)
I mitt fall bygger icke-bilägandet på ett visst mått av hyckleri, eftersom jag gärna nyttjar andras bilar (om de kör), men jag äger åtminstone ingen själv! I teorin vill jag gärna ha en sommarstuga, men jag vill nog ogärna ha ANSVARET för en. Jag gillar att pyssla, men jag gillar inte tanken på att vara tvungen till och bunden av det.
 
I mitt fall bygger icke-bilägandet på ett visst mått av hyckleri, eftersom jag gärna nyttjar andras bilar (om de kör), men jag äger åtminstone ingen själv! I teorin vill jag gärna ha en sommarstuga, men jag vill nog ogärna ha ANSVARET för en. Jag gillar att pyssla, men jag gillar inte tanken på att vara tvungen till och bunden av det.

Äsch, jag har nästan tummen mitt i handen och äger ett gammalt schabrak till hus. Det mesta ordnar sig på något vis :D
 
I mitt fall bygger icke-bilägandet på ett visst mått av hyckleri, eftersom jag gärna nyttjar andras bilar (om de kör), men jag äger åtminstone ingen själv! I teorin vill jag gärna ha en sommarstuga, men jag vill nog ogärna ha ANSVARET för en. Jag gillar att pyssla, men jag gillar inte tanken på att vara tvungen till och bunden av det.
Nej, det är ju just när en har sommarstuga, som en riskerar att väckas på natten av att ett brunnslock låter! Fasansfullt! Och när en känner på sig att det är en själv som borde ta itu med det!
 
Äsch, jag har nästan tummen mitt i handen och äger ett gammalt schabrak till hus. Det mesta ordnar sig på något vis :D
Jag är inte alldeles ohändig och har både viss kunskap och framförallt tillgång till experter (om än inga hantverkare), men det är just ansvaret och bördan av att vara bunden som avskräcker mig. Bostadsrätt är för tillfället fullt tillräckligt.
 
Har också svårt att förstå att man inte öppnat.
Men någon föreslog pump i avloppsbrunn. Men har man verkligen det om man har kommunalt?
Jag har en pump men där är ju trekammarbrunn med bädd så.

Strutsa för problem är ju lite dumt, då kan man få större problem.
Och de kan kosta mycket pengar...
Synd att du inte bor nära mig. Hade lätt kollat åt dig. Om du sniffar vid hålen lär du iaf märka om det är ett avlopp. En vattenburna bör inte heller ha hål för då kommer ju smuts och regn in..
Så jag gissar på dränering då, men en pump i det känns lite skumt.
 
Har också svårt att förstå att man inte öppnat.
Men någon föreslog pump i avloppsbrunn. Men har man verkligen det om man har kommunalt?
Jag har en pump men där är ju trekammarbrunn med bädd så.

Strutsa för problem är ju lite dumt, då kan man få större problem.
Och de kan kosta mycket pengar...
Synd att du inte bor nära mig. Hade lätt kollat åt dig. Om du sniffar vid hålen lär du iaf märka om det är ett avlopp. En vattenburna bör inte heller ha hål för då kommer ju smuts och regn in..
Så jag gissar på dränering då, men en pump i det känns lite skumt.
Det kan man ha. Vi har både pump och någon slags kvarn och har kommunalt avlopp. Dock bör man veta om det isåfall eftersom man själv är skyldig att ha koll på grejerna och deras skick. De är ens egna och ens eget ansvar.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 885
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 998
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp