Det låter från ett brunnslock!

Brunnen är tyst, varmvattnet funkar, pipgrejen vid proppskåpet piper inte och jag har lyckats få liv i tvättmaskinen.

Jag hoppas att jag får sova den här natten. Grannbonden är i full fart. Men jag ska inte lägga mig än.
 
Jag kan inte sova på grund av oväsen utifrån. Jag trodde att det var någon fläkt eller så från någon av gårdarna i närheten, men när jag ändå gick ut för att kolla så visar det sig att det LÅTER under ett brunnslock i min trädgård! Det låter som typ en fläkt, ett torrt, skrapande och något dovt ljud. Kanske en pump?

Jag har ingen aning om vad som finns under locket. Jag har kommunalt vatten och avlopp.

Vad gör man i en sådan här situation?
Jag är ju så nyfiken så jag hade kollat utan att fundera :D
 
Om vattnet börjar stiga i avloppsbrunnen så kan det vara så att ni har en pump (som gett upp andan) som pumpar ut avloppsvattnet till ledningen pga av höjdskillnader i ledningarna.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Ja, när du skrivit här kan du inte bara hänvisa till tekniknervositet och låta det vara, för nu är vi en massa fler som behöver få veta.
För att lyfta lock och titta, fota, beskriva vad du ser behöver du inte peta på ev. tekniskt som kan finnas i.
Och mitt på dagen bör det vara gengångarsäkert också.
 
Ja, när du skrivit här kan du inte bara hänvisa till tekniknervositet och låta det vara, för nu är vi en massa fler som behöver få veta.
För att lyfta lock och titta, fota, beskriva vad du ser behöver du inte peta på ev. tekniskt som kan finnas i.
Och mitt på dagen bör det vara gengångarsäkert också.
Du missar något väldigt viktigt hos oss som kör strutsmetoden: öppnar man och kollar något är ju risken att man upptäcker ett fel! Och då måste det ju åtgärdas.

mvh Öppnar motorhuven och tittar kunnigt ner ibland, för att eventuella förbipasserande ska få intrycket att jag vet vad jag håller på med.
 
Du missar något väldigt viktigt hos oss som kör strutsmetoden: öppnar man och kollar något är ju risken att man upptäcker ett fel! Och då måste det ju åtgärdas.

mvh Öppnar motorhuven och tittar kunnigt ner ibland, för att eventuella förbipasserande ska få intrycket att jag vet vad jag håller på med.
Kloka ord.
 
mvh Öppnar motorhuven och tittar kunnigt ner ibland, för att eventuella förbipasserande ska få intrycket att jag vet vad jag håller på med.
Fast det funkade på min bil sist den inte ville starta, den har krånglat otaliga gånger men enligt verkstaden är det inget fel på den :cautious:
Jag öppnade huven petade lite på en kontakt slängde igen huven och den startade :up: :D
Jag kände mig som ett geni
:p
 
Du missar något väldigt viktigt hos oss som kör strutsmetoden: öppnar man och kollar något är ju risken att man upptäcker ett fel! Och då måste det ju åtgärdas.

mvh Öppnar motorhuven och tittar kunnigt ner ibland, för att eventuella förbipasserande ska få intrycket att jag vet vad jag håller på med.

Haha jag tänker alltid att de som står där och glor ner är de som inte fattar ett skit... 😂
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 885
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 998
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: Habina
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp