Jag har bott på ett ställe som bla är ett gammalt sjukhus, trooor det var mentalsjuka. Där hände det MASSOR, och det är ingen nyhet att det spökar där.
Bla så pratade grannpojken (5 år kanske) alltid om en enögd gubbe i hissen. Gubben tyckte om att åka hiss,så dom brukade åka lite och prata,och han tyckte om den gubben,för han var så snäll mot barnen. Hissen var verkligen konstig,kunde börja åka tom upp och ner. Och åkte man hiss så kunde den helt plötsligt åka ner i källaren och stanna där, gick inte att trycka på en enda knapp på flera minuter...
En tjej som bodde högst upp vaknade flera ggr av att någon drog av henne täcket. Hon vaknade och frös och drog på sig,somnade om och vaknade och frös igen osv. Tillslut så kunde hon inte somna om,utan låg vaken,då såg hon hur täcket bara drogs av.
I en annan lägenhet så slog det i köket,smällde som en hammare nästan.
I samma lägenhet ryckte det även i dörrhandtaget upp och ner.
Dom hade även en fuskkamin inne i vardagsrummet,och en dag när dom kom hem så var den full igång, trots att dom inte använt den sen i vintras,och den hade stått avstängd i flera månader och det var hur varmt som helst där inne.
Hade häst ute i stallet, jag och en kompis som bodde och hade häst där var alltid själva i stallet på förmiddagen/dagen då jag jobbade kväll,och hon var sjukskriven,Alla andra var ju på jobbet. Vi står och packar hö,sen hör vi hovslag i stallgången, vi ropar hallå,för vi blev oroliga att nån häst rymt eftersom,som sagt, vi alltid var själva i stallet den tiden. Vi får inget svar och går ner. Vi hör hela tiden hovslag. När vi rundar hörnet och kollar in så blir det knäpptyst,och det är inte en enda häst där, och alla dörrar är stängda. Precis när vi ska vända oss om och gå upp på loftet igen så smäller det till och stalldörrarna flyger upp. Och detta var alltså riktigt gamla dörrar, 2,5 meter höga och sviiiintunga...
Under Halloween så var det smockfullt med folk som var där, och grannen såg en yngre kille som försöker ta sig upp och filma in i stallet, grannen blir förbannad för dom ska ju inte störa djuren liksom,så han börjar gå dit. Innan han hinner fram så ser han hur killen i panik kastar sig ner och bakåt,och bara kryper bort. Grannen springer fram till en minst sagt panikslagen grabb. Då hade han filmat,sen hade det bara blixtrat till ett jättestarkt ljus,sen hade han sett något. Tyvärr blev det inte med på film,för utrustningen fick han aldrig igång igen..
Jag hade en väckarklocka som man höll handen ovanför så pep den till och visade vad klockan var. Sista veckorna jag bodde där vaknade jag varje natt av att det pep till och klockan visade sig. Alltid runt kl 03.
Jag fick tag på en dam som jobbat där när hon var ung. Hon berättade att det där knackande ljudet kom från gamla köket. Var en som jobbade i köket som knackade ur sin pipa. Där det ryckte i handtaget hade dom en inlagd som smet ut och bajsade på gräsmattan,så han fick dom låsa in från utsidan,så han fick lov att gå genom receptionen. I det rummet kaminen var på bodde det en pyroman...