Det här med vacuumpåsar...

MissFideli

Trådstartare
Jag har ett gäng sådana som jag har extratäcken och kuddar i uppe på en garderob. Men efter nån månad eller 2 så har dom i alla fall tagit in luft. Nu är det billiga från Rusta, men det verkar vara samma förslutningssätt på de dyrare.

Nån som lyckas bättre? Köpa dyrare? Gå kurs? Hjälp!!!
 
Alltså.....vad är vitsen då? Det är ju långförvaring som är grejjen liksom.

Jag tänkte preci köpa sådana igår på Biltema. Det var skitbra pris på dem nämligen. Just då blev det inget, som tur var då kanske?
 
Några av mina håller luften riktigt bra. Man måste vara otroligt noga och se till att "sömmen" är helt försluten.

Har påsar från både Biltema och Ikea och dom sistnämnda är dom bästa.

Tror att hälften funkar och håller vakuumet hela tiden och resten är urusla.
 
Har handlat billiga från Jysk. Funkar super. Nu förvarar vi fem extra kuddar, två extra täcken, och "säsongstäcken" i divandelen i soffan.
 
Jag har gratispåsar som jsg fåttnär jag beställt dammsugarpåsar :D
En funkar inte riktigt men resten håller bra. Men noga att dra efter med fingrarna!
 
Jag har gratispåsar som jsg fåttnär jag beställt dammsugarpåsar :D
En funkar inte riktigt men resten håller bra. Men noga att dra efter med fingrarna!
Aha, är det så de heter? Jag har alltid kallat dem för knarkpåsar men det passar sig inte riktigt när 3-åringen hör. Då kommer hon väl till fsk och pratar om knarkpåsar hemma i mammas skåp..

Fiffigt att använda dem så. Jag måste prova det :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 332
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
30 755
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp